خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران:

تحريم رهبری یک سراب برای آمریکا است/ نابودی پهباد جاسوسی تحقیر آمریکا و ترامپ بود

امام جمعه شهر چمران گفت: تحريم رهبری یک سراب برای آمریکا است که حاصلی برایش نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۵۱۴۹۹
|
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تسلیت شهادت مظلومانه و غريبانه امام صادق (ع) اظهار کرد: این امام همام شخصیتی است که دوست و دشمن نسبت به فضل و علم و تقوا و عبادت و اخلاق ایشان گواهی‌ها داده‌اند.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) شخصیتی است که عمر مبارکش را برای تربیت هزاران شاگرد برجسته علوم مختلف گذاشت و تا امروز صدها هزار دانشمند مسلمان و غیر مسلمان سر سفره ایشان نشسته و از کلام و احادیث و سیره آن بزرگوار بهره‌ها می‌برند.

خطیب جمعه شهر چمران همچنین با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: یاد آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 یار امام که به دست منافقان مظلومانه به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم و هفته قوه قضائیه را به قضات و کارکنان این دستگاه تبریک عرض می‌کنیم. هفته قوه قضائیه همانطور که فرصتی است برای تقدیر از زحمات طاقت‌فرسای دستگاه قضایی فرصتی برای بیان عملکرد یکساله دادگستری‌ها است.

هاشمی خاطرنشان کرد: حقیقتاً انسان نمي‌تواند لحظه‌ای کشور را بدون قوه قضاییه و دادگستری و شورای حل اختلاف‌ تصور کند که بدون آن آتشفشان جمیع فتنه‌ها و آسیب‌ها و بی‌امنیتی‌ها خواهد بود.

وی متذکر شد: دادگستری از ظرفیت نماز جمعه برای توجیه و ارتقاء سواد قضایی عامه مردم استفاده کند، دستگاه قضا شهرستان می‌تواند میز خدمت خود را قبل از نماز جمعه مستقر کند رئیس دادگستری یا دادستان در مصلاي شهر چمران ضمن حل مشکلات، مردم را هم با قوانین حقوقی آشنا کنند.

امام جمعه شهر چمران تأکید کرد: توجیه نبودن مردم باعث ایجاد توهم ظلم و بی‌عدالتی در جامعه خواهد شد. در شرایطی که دشمن از هر رفتاری سوء استفاده می‌کند تا باعث بروز آسیب‌ها پیرامون نظام شود به راحتی می‌توان از نماز جمعه به عنوان تریبون مردمی در راستای توجیه مردم بهره برد.

هاشمی افزود: اگر توجیه مردم در دستور کار قرار گیرد این امر به نفع قوه قضائیه خواهد بود، چرا که می‌توان پرونده‌های ورودی دستگاه قضا را کاهش داد و از سوی دیگر این امر موجب اعتمادسازی بین مردم خواهد شد. همچنین نشست با مجمع خطبا طلاب حوزه‌های علمیه و ظرفیت‌های دیگر علمی فرهنگی شهرستان می‌تواند در پیشگیری از جرم و کم شدن ورودی پرونده‌های قضائي به دادگستری‌ها موثر واقع شود.

وی در ادامه با اشاره به سالروز بزرگداشت علامه امینی اظهار کرد: یاد و نام و تلاش‌ها و مجاهدات علمی این فقیه مجاهد و مؤلف کتاب مهم و مشهور الغدیر را گرامی می‌داریم. بقاء و استمرار مکتب امیرالمومنین (ع) مدیون تلاش شجاعانه و عالمانه امثال شیخ امینی‌هاست.

خطیب جمعه شهر چمران همچنین به سالروز ولادت حضرت معصومه (س) اشاره کرد و گفت: ولادت نورانی و پر برکت شفیعه روز جزا حضرت معصومه (س) را تبریک عرض می‌کنم. مقامات عظیمی در زیارتنامه ایشان از زبان برادرشان امام علی بن موسی الرضا (ع) وارد شده که گواه بی‌همتا بودن ایشان در عصر امام رضا بوده است.

هاشمی ادامه داد: روز ولادت این بانوی مخدره که به نام روز دختر نامیده شده را به دختران گرامی که رحمت الهی و روح و ریحان خانواده‌ها هستند تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله با تمسک به سیره و سبک زندگی حضرت معصومه زندگی دختران ما عالمانه، عابدانه و ولایتمدارانه باشد.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تحریم رهبر معظم انقلاب از سوی آمریکا گفت: تحريم رهبری یک سراب برای آمریکا است که حاصلی برایش نخواهد داشت. رهبری خورشیدی است که تابشش کل منطقه آسیا و اروپا و آفریقا و مردم زیادی از آمریکا را فراگرفته حالا ترامپ دست جلوي چشمش بگیرد و بگوید نمی‌تابد و بداند این تابیدن مقدمه تابش شمس‌الله اکبر حضرت بقيه الله الاعظم (عج) برکل عالم خواهد بود.

امام جمعه شهر چمران بیان کرد: رهبری که حکیمانه و قاطعانه آن طور پاسخ ترامپ را دادند که او را شایسته مبادله هیچ پیامی نمي‌دانم، تاریخ این اقتدار و به ذلت کشیدن آمریکا را فراموش نخواهد کرد. اقتدار واقعی دیگر جمهوری اسلامی که جهان آن را تحسین کرد نابودی پهباد جاسوسی آمریکا توسط سپاه پاسداران بود که به آمریکا فهماند اگر غلط اضافی بکند در مقابل جواب جمهوری اسلامی نابود کننده خواهد بود. نابودی پهباد جاسوسی تحقیر آمریکا و ترامپ بود و واقعیت دیکتاتوری و استبداد آمریکایی را به جهانیان نشان داد. عقلا می‌دانند حماقت نتیجه‌ای جز نابودی ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها