خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان:

ساخت پروژه فرهنگی ورزشی در محله آسیب پذیر از اقدامات قرارگاه جوادالائمه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان گفت: اقدامات قرارگاه جوادالائمه در شهرستان در مرحله آخر برگزاری کارگروه های مختص اشتغال با ادارات مرتبط و تعامل با کار آفرینان استان انجام شده است در ذیل این مرحله ساخت پروژه فرهنگی ورزشی جوادالائمه می باشد که پروژه ساخت مسجد، زمین ورزش و پارک و فضای سبز در داخل محله مذکور پیگیری شده است.
کد خبر: ۹۱۵۰۶۳۳
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
سرهنگ محسن امانتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: نظریه پردازان معتقدند که مسئله اجتماعی از پیامدهای صنعتی شدن و رشد شتابان شهرنشینی و تغییر محسوس در سبک زندگی مردم سرچشمه می گیرد که اگر حل نشود به آسیب تبدیل می شود. در ایران اسلامی علاوه بر علل ذکر شده تهاجم فرهنگی، شکاف نسلی و فاصله طبقاتی در بروز آسیب های اجتماعی موثرند. از مهمترین این آسیب ها اعتیاد و حاشیه نشینی می باشد که زیبنده مردم در نظام اسلامی نیست.

وی عنوان کرد: بر این اساس و در لبیک به تدبیر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) سازمان بسیج برنامه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در 325 محله آسیب دیده حاشیه شهرها را در قالب طرح کرامت 1 و2 از سال 1395 در دستور کار قرار داده که از سال1396 در شهرستان سرایان به نام قرارگاه حضرت جواد الائمه(ع) شروع شده است.

امانتی با بیان اینکه برای انجام این طرح شش گام تعریف شده است که با حمایت های مردمی و همچنین همکاری ادارات و نهادهای شهرستان به شرح ذیل پیگیری می شود افزود: مرحله اول (شناسایی) به منظور تهیه برآورد وضعیت نقاط قوت و ضعف محله وشناسایی معتمدین محلی و تشکیل تیم مردمی و محله محور  انجام شده است.

وی با اشاره به مرحله دوم (بستر سازی) بیان داشت: جلب مشارکت دستگاه ها با حضور در ادارات مرتبط شهرستان و بستن تفاهم نامه در جهت رفع موازی کارها انجام شده است و ذیل این گام سه قرارگاه جهت برنامه ریزی و رصد به صورت قرارگاه مردمی به ریاست فرماندار و با حضور ادارات شهرستان تشکیل شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان با بیان اینکه مرحله سوم (تبلیغات و آگاه سازی) است خاطرنشان کرد: این مرحله با برگزاری جشن های مختلف در مناسبت های مذهبی از قبیل سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و همچنین میلاد امام حسن(ع) و ...با بهره گیری از گروه های فرهنگی هنری(گروه لبخند خدا و گروه نبوت) در داخل محله و همچنین فضا سازی و تبلیغات به صورت نصب بنر و دیوار نویسی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در طول سال96 با توجه به ابتدای طرح بیشتر اقدامات انجام شده در راستای 3مرحله اول برنامه ریزی شده است گفت: مرحله چهارم (ارشاد و اقدام قاطع ) که با همکاری و هماهنگی دادستان و فرماندهی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر نسبت به ارشاد عوامل آسیب زا و دستگیری توزیع کنندگان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

امانتی با اشاره به مرحله پنجم (درمان) افزود: الحمدا... با تبلیغات گسترده و فرهنگ سازی مناسب شاهد حضور تعداد چشمگیری از افراد گرفتار در دام اعتیاد به صورت خودجوش در مرکز ترک اعتیاد شهرستان در سال 1397 بوده ایم و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی از قبیل طرح شهید رهنمون با همکاری شبکه بهداشت و درمان و توزیع سبدهای غذایی و حمایتی با همکاری بسیج سازندگی و سایر ادارات انجام شده است.

وی با اشاره به مرحله ششم (صیانت) ادامه داد: در این مرحله رصد و مراقبت از افراد پاک شده با حضور و سرکشی از خانواده آنها و پیگیری مشکلات آنها و همچنین برگزاری کارگروه های مختص اشتغال با ادارات مرتبط و تعامل با کار آفرینان استان انجام شده است در ذیل این مرحله ساخت پروژه فرهنگی ورزشی جوادالائمه می باشد که پروژه ساخت مسجد، زمین ورزش و پارک و فضای سبز در داخل محله مذکور پیگیری شده است.

فرمانده ناحیه سپاه سرایان در پایان  از فرماندار به عنوان ریاست قرارگاه جوادالائمه شهرستان و از روئسای ادارات  بهزیستی، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره)، شبکه بهداشت و درمان، ائمه جمعه، شهرداری، شورای شهرستان، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها