خبرهای داغ:

کتاب نهج البلاغه مظلوم واقع شده است

کتاب نهج البلاغه در میان شیعیان و مسلمانان مظلوم واقع شده است
کد خبر: ۹۱۵۰۵۳۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل راسخی مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان در جمع کارکنان و سربازان وظیفه این رده اظهار کرد: یکی از کتاب‌هایی که در بین ما مظلوم واقع شده است؛ کتاب نهج البلاغه است. ما مسلمانان و شیعیان اطلاعات چندانی از نهج البلاغه نداریم چه رسد به غیر مسلمانان.
حجت الاسلام والمسلمین راسخی ادامه داد: نهج البلاغه کتابی گهربار از مجموعه کلمات، خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های آقا امیر المومنین علی علیه السلام است که توسط سید رضی جمع آوری شده است.
راسخی افزود: زمان پیامبر اکرم (ص) دوران اعجاز کلام و بیان بود و داشتن فن بیان و زیبا حرف زدن افتخار بزرگی بود چنانچه معجزه پیامبر نیز قرآنی بود که کسی نتوانست کلمه یا جمله‌ای همانند آن را بیاورد و قرآن کریم نیز تا به امروز دست نخورده باقی مانده است.
اما امام علی علیه السلام از همان زمان پیامبر دارای فن بیان بالایی بود، ولی نکته قابل توجه این است که تا زمانی که پیامبر اسلام حضور داشت و رحلت نکرده بود امام علی علیه السلام نیز خطبه‌ای رسمی نداشت و در حضور پیامبر خطبه نمی‌گفتند و این ادب و احترام ایشان به پیامبر را نشان می‌داد.
وی در پایان گفت: کتاب نهج‌البلاغه بخشی از بیانات و خطبه‌های امام علی علیه السلام است و نه همه آن‌ها چه بسا دو خطبه بدون الف. و بدون نقطه ایشان که از خطبه‌های فوق العاده بشریت محسوب می‌شود در نهج البلاغه نیامده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها