خبرهای داغ:

توجه به کتاب و کتابخوانی باید از سنین کودکی در کودکان تقویت شود

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی باید از سنین کودکی در کودکان تقویت شود تا آن‌ها در آینده به افرادی کتابخوان تبدیل شوند.
کد خبر: ۹۱۴۶۷۶۸
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید ابراهیم موسوی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش بیارجمند اظهار کرد: توجه به کتاب و کتابخوانی باید از سنین کودکی تقویت شود تا آن‌ها در آینده به افرادی کتابخوان تبدیل شوند.
وی در ادامه افزود: مطالعه باید ازکانون خانواده شروع شود، و والدین الگوی اصلی کودکان در خانه جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود هم در این نشست تصریح کرد: ترویج کتاب باید با فعالیت جانبی همراه باشد مانند لیگ کتابخوانی، جشنواره کتاب و کتابخوانی رضوی و... که این موضوع در شاهرود با استقبال بی نظیری روبه رو شد.
موسوی گفت: در جهت ترویج کتاب و کتابخوانی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی بیارجمند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود آماده راه اندازی کتابخانه سیار هستیم که در ابتدا یک روز در هفته را به آن اختصاص خواهیم داد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در این جلسه گفت: مردم وقتی کتاب می‌خوانند که احساس کنند کتاب برایشان لازم است و می‌تواند در تصمیم‌گیری، رشد اندیشه‌ورزی و تفکر انتقادی تاثیرگذار باشد.
رضا مهدیان با اشاره به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: باید برای ترویج کتابخوانی مبتنی بر رشد تفکر انتقادی فکری کنیم و آن را بومی سازیم.
وی تصریح کرد: گسترش کتاب‌خوانی و ترویج آن نباید محدود به یک اداره شود و تمامی دستگاه‌های اجرای و سازمان‌های دولتی و غیردولتی می‌توانند کتاب را گسترش دهند و از ابتدای اجرای برنامه‌های ترویج کتاب‌خوانی در وزارت ارشاد نیز مبنا بر این بوده که محور فعالیت‌ها، ادارات ارشاد نباشد.
 
توجه به کتاب و کتابخوانی باید از سنین کودکی در کودکان تقویت شود
ارسال نظرات
پر بیننده ها