خبرهای داغ:

کار درحوزه کتاب نعمتی است که خداوند به برخی از بندگان خود داده است

امام جمعه شهر رویان گفت: کار درحوزه کتاب نعمتی است که خداوند به برخی از بندگان خود داده است.
کد خبر: ۹۱۴۶۷۶۷
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس معصومی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش مرکزی در کتابخانه باقرالعلوم رویان اظهار کرد: کار درحوزه کتاب نعمتی است که خداوند به برخی از بندگان خود داده است و موضوع کتاب نباید مورد غفلت قرار بگیرد.
وی افزود: هرچه دراین حوزه تلاش کنید این خدمات برای شما از بین نخواهد رفت و ذخیره‌ای برای شما خواهد بود.
مدیر مسئول انتشارات آوای چلچله ضمن تاکید براینکه کتاب آیینه تمام نمای فرهنگ یک منطقه است گفت: سال گذشته ٢٧ جلد کتاب در انتشارات خود به چاپ رسانده ایم و اشتیاق در این حوزه توصیف ناپذیر است و همت مردم نسبت به کتاب خوانی قابل تقدیراست.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در این نشست گفت: یکی از شاخص‌های رشد و توسعه کشورها، وضعیت کتاب و کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی آن‌ها می‌باشند.
رضا مهدیان با توجه به ترویج کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: لزوم توجه به آیتم‌های استاندارد کتابخانه‌ها و نیز استفاده از روش‌هایی که در کشور‌ها در جهت گسترش مبحث کتابخوانی انجام شده است؛ می‌تواند راهگشا و راهنمای مناسبی برای شکوفا کردن حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.
غلامعلی عربعامری بخشدار مرکزی شهرستان شاهرود گفت: موضوع کتاب در بین فرهنگ ایرانیان به خوبی جا نیافتاده است و وجود فضا‌های مجازی دربین خانواده‌ها درجهت کاهش مطالعه بی تاثیر نبوده است.
وی یادآور شد: ترویج کتاب از خانواده‌ها و مدارس آغاز شود، زیرا تاثیر گذاری آن به مراتب از دیگر سنین بیشتر است.
سید ابراهیم موسوی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود گفت: دغدغه رهبری به موضوع کتاب بسیار زیاد است و بار‌ها سفارش به ترویج کتاب و کتابخوانی داشته اند.
موسوی با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های بخش مرکزی شاهرود افزود: سه کتابخانه درسطح بخش مرکزی شاهرود وجود دارند که با تعداد ٣٨٠٠٠ کتاب و ١٥٠٠ نفر عضو، فعالیت می‌کنند.
وی در پایان تصریح کرد: تا پایان سال گذشته بیش از ١٢٠ نویسنده تجلیل شده و کتب آنان رونمایی شده است.
 
کار درحوزه کتاب نعمتی است که خداوند به برخی از بندگان خود داده است
ارسال نظرات
پر بیننده ها