خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی خبر داد

تشکیل 22تیم پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون تا پایان تیرماه

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی از افزایش تعداد تیم های پزشکی جهادی طرح شهید رهنمون به 22تیم تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: سال گذشته 200 اعزام به مناطق محروم و کم برخوردار داشتیم.
کد خبر: ۹۱۴۶۵۵۸
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

هاشم هیهات مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اعزام 38گروه جهادی از ابتدای سال تاکنون به بیش از 25 منطقه محروم استان خبر داد و اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری تاکنون 314 نفر در قالب گروه های جهادی پزشکی به مناطق محروم سراسر استان اعزام شدند و تعداد 7هزار و 560 بیمار را به صورت رایگان ویزیت کردند.

وی اضافه کرد: دو گروه جهادی در فروردین ماه امسال به مناطق محروم استان اعزام شده اند که یکی از آنها گروه جهادی دندان پزشکی قائم آل محمد(ص) بود که به مدت یک هفته در روستاهای محروم شهرستان درمیان به ارائه خدمت پرداخت.

هیهات با بیان اینکه گروه جهادی شهید شکری از تهران نیز از دوم تا یازدهم فروردین ماه به بخش دستگردان و عشق آباد طبس اعزام شدند یادآور شد: حاصل کار این جهادگران یک هزار و 163 خدمت دندان پزشکی شامل کشیدن، جراحی، ترمیم، عصب کشی، جرم گیری و توزیع مسواک و خمیر دندان بوده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان گفت: در قالب طرح شهید رهنمون نیز از ابتدای سال تا کنون 13تیم در دو مرحله به مناطق محروم استان اعزام شدند.

وی افزود: فعالیت پیش روی ما اعزام گروه های جهادی است که خود جوش و متمرکز در مواقع نیاز به مناطق محروم اعزام می شوند و در روستاهای دور افتاده و محروم که از قبل شناسایی کرده اند خدمات رسانی می کنند.

هیهات عنوان کرد: در سطح استان در قالب طرح شهید رهنمون تاکنون 13تیم ثابت تشکیل شده است که هر تیم 4نفر اعضای ثابت متشکل از پزشک عمومی، ماما، پرستار، کارشناس تغذیه، مشاور و روانشناس دارد که متناسب با نیاز مردم، هر ماه به منطقه مشخص شده ای در شهرستانهای بیرجند، نهبندان، طبس، فردوس و قاین اعزام می شوند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان از افزایش تعداد تیم های پزشکی جهادی به 22تیم تا پایان تیرماه خبر داد و افزود: سال گذشته 200 اعزام به مناطق محروم و کم برخوردار داشتیم.

وی با بیان اینکه تیم پزشکی جهادی به روستاهای محروم شهرستان درمیان اعزام شدند گفت: در این اعزام برای 60نفر ویزیت متخصص زنان،  50نفرسونوگرافی، 362نفر ویزیت دندان پزشکی ، 100نفر آموزش مزاج شناسی و به 200نفر از دانش آموزان مسواک و خمیر دندان رایگان  اهدا شده است.

هیهات گفت: در طرح ملی پایش فشار خون نیز تاکنون بالغ بر هزار نفر غربالگری صورت گرفته است که همچنان ادامه دارد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان از اعزام گروه های جهادی پزشکی در تابستان 98 به مناطق محروم استان خبر داد و افزود: در مرداد ماه دو گروه جهادی سبط اکبر و رضوان به مناطق محروم شهرستان سرایان و زیرکوه اعزام می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها