نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد

ضرورت توجه به اخلاق و عرفان امام خمینی(ره)در جامعه/امام خمینی(ره) ایده‌پردازی جدیدی را ایجاد کرد

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امام خمینی(ره) با نگاه به نتیجه تکلیف محور بود، گفت: اخلاق و عرفان ایشان باید در جامعه مورد توجه قرار بگیرد؛ چراکه سیاست‌ورزی ایشان نیز با اخلاق بود.
کد خبر: ۹۱۴۵۴۸۶
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹

ضرورت توجه به اخلاق و عرفان امام خمینی(ره)در جامعه/امام خمینی(ره) ایده‌پردازی جدیدی را ایجاد کردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حبیب الله شعبانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره قیام ۱۵ خرداد، اظهار داشت: امروز سالروز مردی است که اسلام را به معنای واقعی احیاء کرد و اسلام را از گوشه حجره‌ها و انزوا در جامعه پیاده کرد.

وی گفت: امروز سالروز رحلت مردی است که در تاریخ اسلام کم نظیر است آنچه که دیگران گفتند و زحمات زیادی در این یک هزار و ۴۰۰ سال برای اقامه توحید داشتند امام راحل در جامعه به رسمیت شناخت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه خداوند متعال این مرد بزرگ را به عنوان ذخیره اسلام نگه داشت، ابراز داشت: امروز دشمن از نام خمینی می‌ترسد و به معنای واقعی کلمه دشمن ترس از مکتبی که امام(ره) اقامه کرده است، دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و عرفانی امام(ره) گفت: ایشان در اخلاق عملی و نظری پیشرو بود و ۷ سال در مکتب عرفانی مرحوم آیت الله شاه‌آبادی برزگ شد که وی اندیشه‌های سیاسی را به امام خمینی(ره) منتقل کرد.

شعبانی با بیان اینکه امام(ره) کسی بود که تجسم آموزه‌های قرآن را داشت، افزود: کردار، سیاست، ورزش، ارتباط وی با مردم و... همه ترسیمی از دین بود.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر امام(ره) فریاد زده و استکبارستیز بود و وارد عرصه سیاست شد، کسی بود که ذره‌ای برای نفس خود کار نکرد و این منش امام(ره) بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه امام(ره) دنیای مستبد آن روز را بهم ریخت، خاطرنشان کرد: آمریکا، انگلیس و شوروی نتوانستند در برابر ایشان مقاومت کنند، بعد از اینکه یک اصل جدیدی طراحی کردند و با این همه عظمت میلیون‌ها نفر به او عشق می‌ورزند.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) ایده‌پردازی جدیدی را ایجاد کرد، عنوان کرد: ایشان در دنیا طرح جدید ریخته و همه دنیا را بهم ریخت و نگاه دنیا به این مرد است.

شعبانی با بیان اینکه ایشان در مقابل امت حزب اله می‌گوید من احساس حقارت می‌کنم، گفت: او فردی است که ابرقدرت‌های جهان در مقابل او هیچ‌اند و او مرکز ثقل حملات آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه امام یک سیاست‌مدار به تمام معنا بود، ابراز داشت: امام(ره) مسئله مقاومت را مطرح می‌کند و این یک بحث احساسی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به فریادهای امام(ره) در فیضیه افزود: فریادهای ایشان ارکان نظام شاهنشاهی را لرزاند، این مرد به معنای واقعی کلمه مرد مقاومت بود و کسی را ابرقدرت نمی‌دانست.

وی با بیان اینکه امام(ره) با نگاه به نتیجه تکلیف محور بود، تصریح کرد: اخلاق و عرفان ایشان باید در جامعه مورد توجه قرار بگیرد؛ چراکه سیاست‌ورزی ایشان نیز با اخلاق بود.

شعبانی با ابراز امیدواری به انتخابات پیش‌رو گفت: امیدواریم در انتخابات پیش‌رو فردی که انتخاب می‌شود متخلق باشد؛ اگر سیاستمداری دچار بداخلاقی شد از مسیر امام(ره) خارج شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز نسل دوم، سوم و چهارم ما نیازمند هستند که با اندیشه‌های امام راحل آشنا شوند، افزود: به فرموده امام راحل هر کس بتواند برای جمهوری اسلامی قدمی بردارد و کوتاهی کند از معاقب است.

شعبانی با اشاره به اینکه دشمن امروز ما امام (ره) را نشانه گرفته است، تصریح کرد: امروزهدف آنان  تحریف مکتب امام(ره) است و زمانه‌ای است که آرمان‌های امام را تحریف می‌کنند بنابراین باید آرمان‌های امام راحل را بشناسیم و مطالعه کنیم.

با بیان اینکه امروز شرایط بین المللی ما در درون به شدت نیازمند توجه به مقاومت است، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: مقاومت نیازمند توجه به مقاومت راهبردی منطقی، شرعی و عقلانی است و مقاومت به معنای تسلیم نشدن در مقابل دشمن است و حرف‌های دیروز امام راحل حرف امروز ما است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه اگر ما یک قدم عقب‌نشینی کنیم دشمن یک قدم جلو می‌آید، عنوان کرد: مقاومت به معنای نترسیدن در مقابل هیاهوهای دشمن است.

وی در پایان ابراز داشت: موضع گیری‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب را در جریانات سیاسی باید بدانیم و مقایسه کنیم؛ رهبری ایشان استمرار تفکر امام راحل است و باید رهبری را نزدیک‌ترین فرد به امام خمینی(ره) از لحاظ فکری دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار