خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سرخه:

آمریکا پس از پیروزی خرمشهر دچار ترس و وحشت شد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سرخه: آمریکا پس از پیروزی رزمندگان در خرمشهر حساب کار خود را کرد و دچار ترس و وحشت شد
کد خبر: ۹۱۴۱۵۶۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۱
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابوالقاسمی نماینده، ولی فقیه در سپاه ناحیه سرخه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج درسرخه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: در ساعت ۲ بعد از ظهر روز سوم خرداد ۱۳۶۱ پس از ۲۴ روز رزم ونبرد خرمشهر توسط رزمندگان سپاه اسلام به طور کامل آزاد شد و پرچم پر افتخار الله اکبر بر فراز مسجد جامع به اهتزاز درآمد.
وی افزود: خرمشهر مقاوم پس از ۳۵ روز پایداری و مقاومت در ۴ آبان ۱۳۵۹ توسط رژیم بعث عراق به اسارت درآمده بود پس از ۵۷۸ روز اسارت بار دیگر به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت و سالروز آزاد سازی خرمشهر به عنوان یک روز ملّی-مذهبی در کشور گرامی داشته می‌شود.
ابوالقاسمی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر از دو جهت حائز اهمیت است، بیان داشت: اول اینکه با این پیروزی بزرگ جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام با تهاجمات کوبنده خود مرحله به مرحله پیروزی‌های تازه‌ای را به مردم ایران و مسلمانان جهان هدیه کرد. دوم اینکه این فتح باعث شد آمریکا و سایر قدرت‌های استعماری حساب کار خود را بکنند و از موضع تهاجم و حمله به موضع دفاع بیفتند.
وی اشاره داشت: آنان پیش از این می‌پنداشتند که عراق خواهد توانست پس از پیروزی بر ایران رژیم دست نشانده سابق و ژاندارم اصلی منطقه که با وقوع انقلاب اسلامی از میان رفته بود روی کار آورند تا حافظ و نگهبان منافع آنان در منطقه شود. اما پس از فتح خرمشهر نه تنها اندیشه تصرف ایران غیر ممکن شد بلکه هول و وحشت سقوط صدام وجودشان را فراگرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها