خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند:

فتح خرمشهرهای امروز در گرو استقامت و تبعیت از ولایت فقیه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: در طول تاریخ داریم که هر قومی به صحنه آمدند و از رهبر الهی تبعیت کردند خدا با آنها بوده و برای آنها پیروزی قطعی است. امروز در مواجه با جنگ روانی، رسانه ای و اقتصادی دشمن نیاز داریم به حضور جوانان در صحنه و آتش به اختیار بودن مردم.
کد خبر: ۹۱۴۰۶۶۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی صادق احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند صبح امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت خرمشهر برای ایران و عراق، صدام در ابتدای جنگ اعلام کرد سه روزه به ایران می رسیم اما بعد از ۳۵ روز خرمشهر سقوط کرد.

 وی با بیان اینکه رزمندگان ما بعد از ۲۰ ماه خرمشهر را آزاد کردند افزود: موانع، استحکامات و تجهیزات در این شهر بود که باز پس گیری آن برای صدام غیر قابل تصور بود و صدام اعلام کرد که " اگر ایرانی ها بتوانند خرمشهر را بگیرند من کلید بصره را به آنها میدهم".

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند یادآور شد: در عملیات بیت المقدس طی 4مرحله،  ۱۹هزار اسیر و ۱۶ هزار کشته از عراق گرفتیم  و این اصلاً باور کردنی نبود.

وی عنوان کرد: این جمله امام(ره) بعد از آزادی خرمشهر که فرمودند " خرمشهر را خدا آزاد کرد" پیام های مهمی برای ملت داشت اول اینکه امام مبدأ همه چیز را خدا دانستند و اگر معنویت و توسل به خداوند نباشد هیچ پیروزی ارزش ندارد.

صادق احمدی به دومین پیام سخن امام(ره) اشاره و اظهار کرد: دفاع مقدس جنگ عقیده و معنویت بود و اساس هجمه رژیم صدام به خاطر اسلام بود و ما با توجه و توکل به خدا توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم.

وی با بیان اینکه آزادی خرمشهر از نقاط عطف در دفاع مقدس بود افزود: با توجه به عملیات های مهم مانند فتح المبین تصور اینکه بتوانیم خرمشهر را با عملیات بیت المقدس آزاد کنیم برای دشمن و غربی ها باور کردنی نبود و بعد از آن لحن و ادبیات غربی ها و سازمان ملل با ایران عوض شد و پیشنهاد صلح و مذاکره دادند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: بیشتر عملیات ها بعد از آزاد سازی خرمشهر برای عمل به تکلیف بر اساس دستور امام بود و دیگر اینکه متجاوز تنبیه شود و به حدی از بازدارندگی برسیم که دشمن قصد حمله بر علیه ملت را پیدا نکند.

وی ادامه داد: بعد از قریب 40 سال از دفاع مقدس امروز رهبر انقلاب با قاطعیت می گویند که جنگی نخواهد شد چون ملت ما هشت سال دفاع مقدس را تجربه کردند و دشمن نتوانست بر ملت ما فائق بیاید.

صادق احمدی با بیان اینکه چرا خرمشهر را خدا آزاد کرد خدا که امروز هم هست اظهار داشت: حضور، استقامت و پایداری مردم و تبعیت محض مردم، رزمندگان و فرماندهان جنگ از امام(ره) دو شاخصه ای است که نشان میدهد خداوند در صحنه های مختلف نظام در ۴۰ سال و در آزاد سازی خرمشهر با ما بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ داریم که هر قومی به صحنه آمدند و از رهبر الهی تبعیت کردند خدا با آنها بوده و برای آنها پیروزی قطعی است. امروز در مواجه با جنگ روانی، رسانه ای و اقتصادی دشمن نیاز داریم به حضور جوانان در صحنه و آتش به اختیار بودن مردم.

وی ادامه داد: با در صحنه ماندن مردم خدا همانطور که خرمشهر را آزاد کرد امروز نیز پشتیبان مردم و نظام اسلامی است و ما باید همه دست به دست هم دهیم و تبعیت خود را از امام(ره) و ارزش ها نشان دهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه ما وظیفه داریم ایام الله ها را گرامی داریم که یکی سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر است گفت: برنامه های مختلف در سطح رده های مختلف مقاومت بسیج داریم که ۲۰۰ برنامه از امروز تا ۴ خرداد در پایگاه ها، حوزه ها، مساجد، ادارات و روستاها  برگزار می شود که ۲۰ برنامه محوری است.

وی عنوان کرد: بعد از ظهر امروز یکم خرداد نشست صمیمی با رزمندگان عملیات بیت المقدس در حسینیه امام رضا(ع) برگزار می شود و برنامه بعدی امشب دیدار رزمندگان با امام جمعه بیرجند است. امشب ساعت 21  در پارک آزادگان گردهمایی مردمی و بصیرت با حضور حسین خسروی سخنران کشوری است.

 صادق احمدی با بیان اینکه فردا پنج شنبه دوم خرداد در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شرکت خواهیم داشت افزود:  فردا ساعت ۱۱ گردهمایی مسئولین ادارات و بسیجیان دستگاه های اجرایی در حسینیه جماران با سخنرانی آقای خسروی برگزار می شود.

 وی ادامه داد: بعد از ظهر پنج شنبه عطر افشانی گلزار شهدا ساعت 5 بعد از ظهر است و هم زمان با افطار  توزیع غذای گرم  ۲۰۰ پرس در محله موسی ابن جعفر توسط بسیجیان است.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بیرجند گفت: بعد از ظهر فردا نشست دانش آموزان با مادران شهدا در حسینیه امام رضا(ع) با روایتگری استاد ناظری داریم و شب بعد از نماز مغرب و عشا محفل قرآنی در پارک شعبانیه و پارک الهیه بهجت در مهرشهر داریم.

وی با بیان اینکه حضور در نماز جمعه و سرکشی از خانواده شهدای عملیات بیت المقدس از برنامه های روز سوم خرداد است  اضافه کرد: شب 4 خرداد که مصادف با اولین شب از لیالی قدر است در ۱۰ مسجد محوری شهرستان بیرجند ویژه برنامه گرامیداشت سوم خرداد همراه با سخنرانی،  تجلیل از مقام شامخ شهدا و رزمندگان در امام زادگان باقریه، مسجد امام حسین (ع)، مسجد امام  صادق(ع)، پارک آزادگان و هیئت حسینی حاجی آباد داریم.

وی با بیان اینکه در کلیه پایگاه های مقاومت بسیج محلات ادارات و کارخانجات ویژه برنامه هایی به منظور گرامیداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر اجرا می شود افزود:  امشب در پارک آزادگان و فردا شب پارک شعبانیه با روایتگری آقای ناظری برنامه محوری است که با شرکت عموم مردم برگزار می شود.

  صادق احمدی اظهار داشت: امسال سی ام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را برگزار می کنیم و مطابق دو سال قبل امسال در ماه رمضان است اعزام سازمان یافته زائرین را نداریم و قرار است برنامه ها در سطح شهرستان بیرجند برگزار شود.

وی اضافه کرد: برنامه محوری در شب ۱۴ خرداد دوشنبه شب مصادف با شب ۲۹ ماه رمضان در حسینیه جماران از ۲۲ تا ۲۴ برگزار می شود که سخنران کشوری مراسم حجت الاسلام والمسلمین  ماندگاری استاد حوزه ودانشگاه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها