خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
بسیج دانشجویی ۲۴۵ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان فارس طی نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی:
بسیج دانشجویی ۲۴۵ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان فارس طی نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خواستار نظارت و کنترل بیشتر در فضای مجازی شدند.
کد خبر: ۹۱۳۷۵۰۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، بسیج دانشجویی ۲۴۵ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان فارس، طی نامه ای به فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خواستار نظارت و کنترل بیشتر در فضای مجازی شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

سردار سرتیپ پاسدار اشتری فرد

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

نیک مستحضرید که روند پیشامد‌ها و فرآیند‌ها در عصر حاضر که عصر تکنولوژی و فناوری‌های نوظهور نام دارد، بیش از پیش سرعت گرفته است و با ورود دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی بزرگ بین المللی به دایره نقش آفرینی ذیل این فناوری ها، بالتبع اثرگذاری این حوزه‌های حیاتی بر زندگی بشر لحظه به لحظه در حال فزونی و از این رو معادلات زیست انسان‌ها نیز دائما در حال بروزرسانی است.

کشور عزیزمان ایران نیز از این پهنه وسیع اثرگذاری و اثرپذیری مستثنا نیست و جریانات حادث شده در یک دهه اخیر در فضای سایبری کشور خود گواهی روشن بر این مدعاست؛ فضای سایبری که بخش اعظمی از مولفه‌های تامین امنیت داخلی بدان گره خورده است.

جناب سردار؛ علی‌رغم تدوین سند راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور در سال ۸۶ و راه اندازی و تدوین اسناد راهبردی پلیس فتا پس از آن، متاسفانه پس از گذشت حدود یک دهه سرعت رشد، نظارت، کنترل و برخورد در مواجهه با تهدید‌ها و آسیب‌ها در فضای مجازی در حد مطلوب نمی‌باشد و همین ضعف روزنه‌ای گردیده است برای جولان و سوء استفاده دشمن و عناصر خود فروخته یا خودباخته داخلی برای چنگ انداختن به صورت مردم عزیز کشورمان؛ که متاسفانه شهادت طلبه مظلوم همدانی یکی از چندین و چند نتیجه دل خراش کم توجهی به امنیت مجازی کشور بود.

سردار اشتری فرد ظاهر امر گویای آن است که امنیت در فضای مجازی بیش از آنکه برای خلق الله فراهم باشد، برای اسلحه فروشان و اشرار فراهم است چراکه قاتل این طلبه مظلوم در مدتی نسبتا طولانی اقدام به پخش تصاویر خود با اسلحه‌های غیرمجاز می‌نموده است و صراحتا لب به تهدید می‌گشوده و علی رغم پیگیری صفحه وی توسط چند ده هزار مخاطب، به راحتی و آزادانه این ابلیسک تهدید خود را عملی می‌کند و هیچ صدایی از هیچ یک از دستگاه‌های نظامی و امنیتی متولی بلند نمی‌شود.

سردار محترم؛ آیا جنایت صورت گرفته روز‌های اخیر علیه این طلبه بی گناه لکه ننگی بر کارنامه دستگاه‌های امنیتی و نظامی کشوری که خود را یکی از موفق‌ترین کشور‌ها در کنترل امنیت مرز‌های تحت نظرش آن هم در یکی از پرحادثه‌ترین مناطق دنیا می‌داند، نیست؟

آیا حتما باید خون مظلومی بر زمین ریخته شود تا مسولین به خود بیایند؟! به راستی می‌بایست خون چند بی گناه دیگر پیش کش جلب توجه و ایجاد دغدغه در وجود حضرات مسول شود؟ یا می‌بایست دارایی چند خانواده دیگر به تاراج دلالان و شیادان رود یا تا به کی امنیت اقتصادی و اجتماعی مردمان این کشور گروگان شایعه پردازان مجازی باشد.

جناب سردار؛ از شما به عنوان متولی اصلی امنیت داخلی مردم استدعا داریم یکبار برای همیشه، تصمیمی اساسی و ریشه‌ای برای حل این مشکل اتخاذ فرمایید و با بسیج نمودن تمام امکانات تحت اختیارتان و همراه نمودن دستگاه‌های امنیتی و مسئول، چهارچوب و ساز و کاری کارآمد برای رفع این ضعف موثر طراحی فرمایید. اینجانبان نیز آمادگی کامل خود را برای هر نوع یاری و همکاری اعلام می‌داریم.

یقین بدانید در صورت حصول نتیجه مطلوب، خدمتی ماندگار و تاثیرگذار در کل دوره خدمتتان و حتی ماندگار در گام دوم انقلاب انجام داده اید. باشد که سبب خیر و باقیات صالحاتی گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها