خبرهای داغ:
دادستان شهرستان زيركوه:

نقش سپاه پاسداران، معلمي و بصيرت افزايي در جامعه/ گام دوم انقلاب، ایجاد تمدن اسلامی است

اگر جوامع غربي به ملت ها زور مي گويند به واسطه ي علمي است كه به دست آورده اند ولي در بيراهه ظلم به ملت ها بكار ميبرند.
کد خبر: ۹۱۳۴۹۷۴
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام جلالی دادستان زیرکوه صبح امروز در جمع كاركنان پايور و وظيفه ناحيه زيركوه و گردان ششم امام حسين(ع) در همایش حکمت مطهر ضمن تبريك روز معلم و هفته  عقيدتي سياسي در سپاه و بسيج، نقش سپاه و پاسداران را نقش معلمي و بصيرت افزايي در جامعه عنوان كرد و گفت: معلمان واقعي ما در جامعه شهدا و پاسداراني چون شهيد حججي هستند كه با اهداي جان خود در راه حفظ آرمانهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي از خود گذشتگي مي كنند.

دادستان زيركوه با اشاره به حديثي از امام محمدباقر(ع) در باب اهميت علم و علم آموزي، بيان كرد: حضرت مي فرمايند "مردم به واسطه ي علم است كه خدا را پرستش مي كنند"، لذا همانگونه كه در اين حديث گرانبها از امام باقر(ع) اشاره شد، اگر در جامعه و كشوري علم وجود داشته باشد؛ خداپرستش مي شود ، كشور در سطح جهان معرفي، روان آدمي بينا و روشن مي گردد و علم است كه انسان را سعادتمند مي كند.

حجت الاسلام جلالي نقش معلمان و مربيان در سطح جامعه را بسيار مهم و حياتي دانست و گفت: معلمي با توجه به اينكه ماهيت انسان سازي در جامعه و نقش وي‍ژه و موثر در شكل گيري فكر و انديشه افراد جامعه را دارد، بايد معلمان و مربيان انسان هاي وارسته و خود ساخته اي باشند كه بتوانند نسلهاي بعد را آنگونه كه شايسته نظام مقدس جمهوري اسلامي است تربيت كنند، بايد افرادي مانند شهيد حججي در مدارس در تراز انقلاب اسلامي تربيت شوند كه براي حفظ آرمانهاي اين نظام مقدس از جان خودبگذرند.

وي ادامه داد: آمار جرم و جنايت در جوامع تحصيلكرده كمتر است و اگر جرمي هم اتفاق مي افتد دليلش اين است كه از علم خود در راه شر و بدي استفاده مي كنند.

جلالي در ادامه گفت: اگر جوامع غربي به ملت ها زور مي گويند به واسطه ي علمي است كه به دست آورده اند ولي در بيراهه ظلم به ملت ها بكار ميبرند.

دادستان شهرستان زيركوه دربخش ديگري از سخنان خود درباره اهميت عملياتي نمودن بيانيه گام دوم انقلاب،گفت:رهبري در گام دوم انقلاب خطاب به جوانان مي فرمايند " بايد نگاه و اميد به غرب در كشور از بين برود" . ايشان گام دوم انقلاب را گام ايجاد تمدن نوين اسلامي و آمادگي براي طلوع خورشيد عظماي حضرت حجت(عج) بيان كردند.

جلالي ادامه داد: الحمدلله در چهل سال اول انقلاب گام هاي خوبي در همه ي زمينه ها برداشته شده است و اگر كشور و انقلاب به اين مرحله رسيده است به يمن تلاش و از خودگذشتگي جوانان انقلابي همچون شهيد حججي ها بوده است ولي براي رسيدن به اوج قله يعني رسيدن به تمدن اسلامي بايد نقاط قوت را بيشتر مورد توجه قرار بدهيم و ضعف ها را از بين ببريم.

وي ادامه داد: امروزه به لطف جوانان و شهداي وطن دولت اسلامي شكل گرفته است و به مرحله ي صدور رسيده است و در كشورهاي عراق، سوريه، لبنان حزب ا...شكل گرفته و در حال مبارزه با جبهه استكبار هستيم، لذا امروزه بايد نگاهمان نگاه تمدن سازي باشد و وقتي بحث از تمدن مي شود بايد عالم گير شود و نگاهمان از سطح كشور و منطقه خارج گردد.

فرمانده تمدن اسلامي امام زمان(عج) است

وي فرمانده تمدن اسلامي را امام زمان دانست و در پاسخ به اين سوال كه چه كساني بايد تمدن ساز باشند، با اشاره به فرامين رهبري در گام دوم انقلاب،گفت:كساني كه تمدن اسلامي را شكل مي دهند بايد مومن به انقلاب و پايبند به ارزشها و آرمانهاي نظام و انقلابي باشند و نگاهشان به داخل باشد و چشم اميد به كمك غرب و جبهه استكبار نداشته باشند.

وي خاطرنشان كرد: رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان مي فرمايند " نگاه به غرب بايد از اين كشور و انقلاب زدوده شود،جوانان عزيز در سراسر كشور بدانند كه همه ي راه حلها در داخل كشور است".

تسليم شدن ما در مقابل جبهه استكبار مثل بوسه زدن بر پنجه گرگ است

دادستان زیرکوه تصریح کرد: متأسفانه در كشور هستند كسانيكه هنوز چشم اميدشان براي حل مشكلات به غرب است ، لذا اينكه كسي گمان كند مشكلات اقتصادي و معيشتي صرفا ناشي از تحريم است و تحريم به دليل مقاومت ما در مقابل جبهه استكبار است و خواهان تسليم شدن ما در مقابل جبهه استكبار هستند مثل بوسه زدن بر پنجه گرگ است.

گفتنی است، در پايان مراسم از كاركناني كه با دفتر نمايندگي ولي فقيه در ناحيه زيركوه همكاري داشتند تجليل شد.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها