خبرهای داغ:
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی خبر داد

راه اندازی کارگاه جاجیم بافی در روستای گیت

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی گفت: با تلاش قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی به منظور کامل کردن هنر دست بانوان روستای گیت یک کارگاه خیاطی با چند دستگاه چرخ خیاطی و یک کارگاه جاجیم بافی در این روستا ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۲۸۰۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

مهدی هنری جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، اظهار کرد: کار جاجیم بافی از سالهای گذشته در روستای گیت بخش قهستان شهرستان درمیان احیا شده و به طور معمول به کار روزانه زنان این روستا تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اغلب زنان روستای گیت برای استفاده خود پارچه جاجیم را میبافند و کمتر به فروش میرسانند، افزود: امسال قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی طی اقدامی تصمیم بر خریداری این پارچه از زنان روستای گیت برای استفاده بسته بندی در جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی که هفته گذشته در مشهد برگزار شد گرفت.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی گفت: در این راستا 500 متر پارچه جاجیم هنر دست بانوان روستای گیت بخش قهستان شهرستان درمیان به ارزش 15 میلیون تومان از بانوان روستا خریداری شد.

 هنری با بیان اینکه بانوان روستای گیت تاکنون به فکر فروش هنر دست خود نبودند، اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی برای جشنواره خیران مدرسه ساز پیشنهاد داد که پارچه مورد نیاز بسته بندی‌ها از دست بافندگان و زنان این روستا تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: این کار انگیزه بانوان روستا را برای بافت بیشتر کرده و باعث شد که بیش از نیاز خود، در زمینه بافت پارچه جاجیم رغبت داشته باشند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی با اشاره به رسالت و وظیفه قرارگاه پیشرفت و آبادانی، افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان به فکر کامل کردن چرخه این هنر دست بانوان گیت افتاد و قرار است یک کارگاه خیاطی با چند دستگاه چرخ خیاطی و یک کارگاه جاجیم بافی در روستا ایجاد کند.

هنری گفت: برای بازریابی محصولات تولیدی با دانشکده هنر دانشگاه بیرجند رایزنی شده تا چرخه این هنر تکمیل و زمینه ساز رونق اقتصادی روستا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها