مردم روستاهای جنوبی تنگستان با کمبود آب روبرو هستند

امام جمعه دلوار گفت: بنده از نزدیک مشکلات و کمبودهای آب را در روستاهای جنوبی بخش ساحلی دلوار دیده‌ام و برخی از منازل در این روستاها به دلیل تنگ بودن کوچه‌ها حتی امکان آب‌رسانی با تانکر هم برایشان ممکن نیست.
کد خبر: ۹۱۳۱۴۲۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام علی زاهددوست ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دلوار با اشاره به روز شوراها اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی باید قدر فرصت نمایندگی مردم را غنیمت بشمارند و از این فرصت برای آبادانی و پیشرفت شهر و روستاها بهترین بهره را ببرند.

امام جمعه دلوار افزود: مردم هم می‌توانند با تعامل و هم فکری با شوراها در سازندگی و آبادانی شهر و روستای خود مشارکت کنند و امورات را به سامان برسانند.

وی با اشاره به ۱۰ اردیبهشت ماه گرامیداشت روز ملی خلیج فارس عنوان کرد: خلیج فارس هویتی ملی ایرانی است که در طول تاریخ مدافعان سخت کوشی داشته و از آن دفاع کرده‌اند. رزمندگان و شهدای والامقام این سرزمین از جمله سرداران شهید رئیس علی دلواری و نادر مهدوی برای نام خلیج فارس مجاهدت بسیار کردند که باید هر سال این رشادت‌ها و مجاهدت‌ها را مرور کنیم.

خطیب جمعه دلوار به روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و گفت: بار اصلی اقتصاد هر کشور بر دوش زحمت کشان و کارگران پرتلاش است و باید قدر خدمات و زحمات طاقت فرسای کارگران را بدانیم و به مشکلات آنان رسیدگی کنیم. مسؤولان باید با بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات ، در جهت رفع مشکلات و بهبود وضع معیشتی جامعه کارگری اهتمام بیشتری داشته باشند.

امام جمعه بخش دلوار با بیان اینکه اولین معلم خداست و پیامبران معلمین بعدی انسان‌ها هستند پس معلم ارزش زیادی دارد و حفظ احترام معلم واجب است افزود: در تمام جوامع، معلمان از ارزش و منزلت بسیار بالایی برخوردارند به طریق اولی در نظام اسلامی نیز معلم از جایگاه بسیار والایی برخورد است و تکریم این قشر زحمتکش بر همگان لازم است.

وی با بیان اینکه بنابراین مشکلاتی که هم اکنون این قشر با آن مواجه‌اند، به هیچ عنوان در شان نظام اسلامی نیست تصریح کرد: معلمان و دانشگاهیان باید در عرصه تعلیم تربیت مجاهدت، نشر فرهنگ اسلامی و مطالبات رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

زاهددوست با اشاره به اقدام دولت آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌ها بابت نفت ایران و ادعای به صفر رساندن صادرات نفت ایران ابراز کرد: ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودى و امارات متحده عربى، سه ضلع  اصلى این اقدامات احمقانه علیه جمهوری اسلامی هستند که به فضل الهی همان‌طور که رهبر عزیزمان فرمودند به جایی نخواهند رسید و در این اقدام ابلهانه هم مفتضح خواهند شد و ما هر مقدار که اراده کنیم نفت مان را صادر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آرزوى صفر کردن نفت ایرانى‌ها مخصوص دولت ترامپ نیست، بلکه این آرزویى بوده که ریشه در دولت‌هاى گذشته آمریکا از جمله دولت اوباما داشته و آن زمان هم که تحریم‌هاى گسترده علیه ایران آغاز شد زمزمه‌هاى تحریم نفت هم وجود داشت، همچنانکه آن‌ها غلطی نکردند و این آرزو را به گور بردند  الان هم این‌ها آرزوی صفر کردن صادرات نفت ایران را به گور خواهند برد.،

امام جمعه دلوار تصریح کرد: دولت باید با اجراى راهبرد اقتصاد غیر نفتى ، تکیه بر صادرات غیر نفتى و استفاده از ظرفیت صادرات به کشورهاى منطقه و همسایه و اصلاح نظام مالیاتى کشور و مهم‌تر از همه سرلوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی با این اقدام آمریکا مقابله جدی کند.

وی با اشاره به اعدام و سرکوب شیعیان، به دست بزرگ‌ترین دولت تروریستى سعودى‌ عنوان کرد: دولت عربستان در جدیدترین اقدام ضد حقوق بشرى خود ۳۷ نفر ازجمله ۳۲ شیعه این کشور را به جرم فعالیت تروریستى اعدام کرد. این افراد از شیعیان منطقه قطیف و رجال دین و طلاب علوم دینى منطقه شرقیه هستند که با اتهامات تروریستى اعدام شده‌اند.

خطیب جمعه بخش دلوار افزود: سعودى‌ها خودشان مادر تروریسم در دنیا هستند اما همیشه  به مخالفان خود به‌ویژه شیعیان، برچسپ تروریسم می زنند و آن‌ها را زندانى و اعدام کنند.

وی اضافه کرد: متاسفامه در دادگاه‌هاى عربستان، شیعیان حتى از داشتن وکیل نیز منع شده‌اند  و یک طرفه و بدون تفهیم اتهام، سال‌ها در زندان به‌سر مى‌برند و در نهایت حتی بدون توجه به دفاعیات آن‌ها بی‌رحمانه شدیدترین احکام را علیه آن‌ها صادر مى‌کنند.

زاهددوست یادآور شد: سکوت جهان اسلام و مسلمانان در برابر این اقدام فجیع و غیر انسانى سعودى‌ها،جایز نیست. نهادهاى مردمى و صاحبان تریبون باید با واکنش و اعتراض شدید ، افکار عمومی را نسبت به این اقدام سعودى‌ها روشن کنند و دستگاه دیپلماسى کشور هم باید اعتراض ملت مسلمان ایران به مجامع بین‌المللى را منعکس کند.

وی با اشاره به بحران آب در بخش دلوار و خصوصا در روستاهای جنوبی اظهار داشت:  هنوز تابستان از راه نرسیده و مردم عزیز ما در بخش دلوار خصوصا روستاهای جنوبی دچار بحران کمبود آب هستند. تعدادی از روستاهای ما فقط هفته ای ۲ ساعت آب دریافت می‌کند آن هم به بخشی از مردم روستا می‌رسد و به بخشی هم نمی‌رسد.

زاهددوست تصریح کرد: بنده از نزدیک مشکلات و کمبودهای آب را در این روستاها دیده‌ام برخی از منازل در این روستاها بدلیل تنگ بودن کوچه‌ها  حتی امکان آب‌رسانی با تانکر هم برایشان ممکن نیست. در توزیع آب هم عدالت رعایت نمی‌شود. متاسفانه حدود 2000 باغ‌ویلا در استان که به صورت غیر مجاز بیش از نیاز یک شهر آب مصرف می‌کنند آن وقت مردم ما در روستاها برای ضروریات خود با کمبود آب مواجه هستند.

وی با بیان اینکه کجای این عدالت است که در شهرهای مختلف فضای سبز و پارک‌ها را با همین آب شرب خط کوثر سیر آب کنند اما در روستاهای ما انسان‌ها تشنه باشند تاکید کرد: ورودی آب به بخش جوابگوی جمعیت شهر و  روستاهای ما نیست از استاندار محترم و مسؤولین استان می خواهم سهمیه آب را در ورودی بخش بیشتر کنند.

خطیب جمعه دلوار تصریح کرد: در برخی نقاط استان شهرها و حتی روستاها اصلا قطعی آب وجود ندارد اما در روستاهای ما فقط هفته ای دو ساعت آب وصل است بنده به مسؤولان آب استان گفته‌ام هفته‌ای فقط چند ساعت آب شهری مثل بوشهر را قطع کنند و به سمت روستاهای بخش ما بفرستند مشکل مردم حل خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ماشین‌های به اصطلاح شوتی در جاده ساحلی اظهار داشت: خطر آفرینی خودروهای شوتی در جاده های استان، بر کسی پوشیده نیست این خودروها پایبند به هیچ  قانون و مقرراتی نیستند  و جان مردم را به خطر می اندازند. ظرف یک هفته گذشته دو تصادف ناگوار منجر به فوت در بخش دلوار داشته‌ایم که خانواده خود و در واقع همه مردم را داغدار کردند اگر جلوی این روند گرفته نشود این وضع ادامه خواهد داشت.

امام جمعه دلوار ادامه داد: چه کسی پاسخگوی این بی قانونی آشکار است که ماشین‌هایی با سرعتی ۱۸۰ کیلومتری بعضا بدون هویت و پلاک در جاده‌ها مانور می‌دهند  و هر چند روزی یکبار یک حادثه‌ای را رقم می‌زنند. امروز دیگر جاده ساحلی به قتلگاه معروف شده و هیچ گونه ایمنی و اطمینانی در این جاده وجود ندارد با این وجود آیا سزاوار نیست نیروی انتظامی در جهت استقرار پلیس راه  برای محافظت از جان مردم اقدام عاجل کند؟ چرا این اتفاق نمی‌افتد و در پرخطرترین جاده استان حضور پلیس راه کم رنگ است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار