خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

برای خدمت به امام منتظر باید جهانی فکر و تربیت شد

امام جمعه شاهرود گفت: باید جهانی فکر کرد و جهانی تربیت شد تا انسان در کنار امامی که میخواهد جهان را اداره کند خدمت کند و شهید شود.
کد خبر: ۹۱۲۹۵۷۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در شب میلاد امام زمان(عج) در مسجد زینبیه شاهرود در سخنانی با بیان اینکه همه انبیاء و اولیاء وعده داده اند که آن وعده و انتظار بشر روزی محقق خواهد شد اظهار کرد: آن وعده به وسیله منجی تحقق پیدا میکند و در میان امت اسلام آن منجی، مهدی موعود علیه السلام است.
وی افزود: جریانات انحرافی منجیان در طول تاریخ فراوان بوده است چه در حوزه یهود، مسیحیت، بوداییان، هندوها و اهل سنت و بخشی از اسامی خلفای بنی عباس و بنی امیه هادی و مهدی است و پدرانشان میگفتند، این همان مهدی ست که پیامبر خبر داده است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه در حوزه شیعه هم متاسفانه این انحرافات بوده است گفت: بابیت و بهاییت از دل مهدویت به جریان انحرافی تبدیل شد.
وی با بیان اینکه یکسری موارد باید تحقق پیدا کند و عملیاتی شود تا ظهور تحقق پیدا کند و شاید سر این غیبت همین است به روایتی است از امام باقر (ع) اشاره کرد و افزود: کسی به ایشان عرض کرد، کسی که فرج آخرالزمان به دست اوست کی تحقق پیدا خواهد کرد؟ امام باقر (ع) فرمود(فرج ما محقق نمیشود تا غربال شوید تا خدای متعال ناخالص ها را از این امتحان ها ببرد.آن وقت فرج تحقق پیدا می کند.)
امینی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) ادامه داد: حضرت می فرماید (سه حادثه برای سه پیغمبر اتفاق افتاده است که آنها برای مهدی ما اتفاق می افتد، ولادت مهدی همانند ولادت حضرت موسی، غیبت مهدی مثل غیبت حضرت عیسی و طول وعده حضرت مثل طول وعده حضرت نوح خواهد بود.
امام جمعه شاهرود اضافه کرد: وعده فرج طولانی میشود، عده ای شک میکنند و انواع و اقسام ارتدادها در حوزه مهدویت شکل می گیرد و ظهور زمانی اتفاق می افتد که ناخالص ها از خاص ها جدا شوند.
وی تاکید کرد: باید جهانی فکر کرد و جهانی تربیت شد تا انسان در کنار امامی که میخواهد جهان را اداره کند خدمت کند و شهید شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها