خبرهای داغ:
حجت الاسلام مروی در آق قلا:

مشارکت در بازسازی مدارس و منازل مسکونی سیل‌زده

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به بخش‎های مختلف آستان قدس رضوی اعلام کردم که کارهای غیرفوری و مستحبی را برای کمک به سیل‎زدگان فعلاً تعطیل کنند و به کارهای واجب بپردازند و پس‎انداز انجام‎شده را به مناطق سیل‎زده بیاورند.
کد خبر: ۹۱۲۸۳۱۹
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج آق قلا ، حجت‎الاسلام احمد مروی بعد از ظهر امروز در جمعه فعالان گروه جهادی از خادمیاران رضوی در استان گلستان، اظهار کرد: گرچه سیل خرابی‎هایی داشت اما زیبایی‎های بسیاری در این حادثه به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: روحیه فداکاری، نوع‎دوستی، خدمت به دیگران و درد دیگران را درد خود دانستن از زیبایی‎های سیل بود، این رفتارها بسیار ارزشمند است و از آموزه‎های دینی و مکتب اهل بیت(ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی با طرح این پرسش که اگر امام رضا(ع) امروز و در حادثه سیل حضور داشتند چه دستوری می‎دادند، گفت: آموزه‎های دینی ما تأکید می‎کند که باید به نیازمندان رسیدگی کنیم و مشکل دیگران را مشکل خود بدانیم همانطور که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) اینگونه بودند.

مروی با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان ثواب بسیاری به همراه دارد و ائمه(ع) خود نسبت به این کار اقدام می‎کردند، یادآور شد: برخی از گروه‎های جهادی اعلام کردند از سوم عید در مناطق سیل‎زده حضور دارند و در حالی که مردم در ایام نوروز در حال دیدوبازدید، مسافرت و تفریح هستند جهادگران به کمک سیل‎زدگان شتافتند که این کار بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: اینکه گروه‎های جهادی برای کمک به سیل‎زدگان از جان خود مایه گذاشتند در هیچ کشور دیگری جز ایران اسلامی دیده نمی‎شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه همراهی، هماهنگی و احساس مسؤولیت مردم ایران برای کمک به سیل‎زدگان براساس مکتب قرآن و اهل بیت(ع) است، افزود: سیل اخیر حال و هوای دوران دفاع مقدس را زنده کرده است، هفته گذشته در پلدختر حضور داشتم و متأسفانه وضعیت نامناسبی در آنجا حاکم بود اما اقشار مختلف مردم و گروه‎های جهادی و مردم پای کار بودند و در کنار شور و نشاط و همدلی مردم، خرابی‎های سیل کمرنگ بود.

مروی با بیان اینکه کارهایی مانند خدمت‎رسانی به سیل‎زدگان اجر و ثواب بسیاری به همراه دارد، بیان کرد: حضور گروه‎های جهادی در مناطق سیل‎زده توفیق بزرگی است که خداوند اعطاء کرده است.

وی متذکر شد: آستان قدس رضوی با توجه به امکاناتی که دارد اقدامات فوری و موقت را برای کمک به سیل‎زدگان در دستور کار قرار داده است و نیروهای آستان قدس رضوی در استان‎های سیل‎زده گلستان، لرستان و خوزستان مستقر هستند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: براساس امکانات و ظرفیتی که داریم اقدامات درازمدت را برای رفع مشکلات و آلام سیل‎زدگان انجام خواهیم داد.

مروی گفت: قبلاً به بخش‎های مختلف آستان قدس رضوی اعلام کردم که کارهای غیرفوری و مستحبی را برای کمک به سیل‎زدگان فعلاً تعطیل کنند و به کارهای واجب بپردازند و پس‎انداز انجام‎شده را در مناطق سیل‎زده بیاورند همانطور که مقام معظم رهبری به رسیدگی به نیازمندان تأکید داشتند امروز نیازمندان ما همین سیل‎زدگان هستند؛ افرادی باعزت، محترم و آبرومند که زندگی، امکانات و شغل داشتند اما بر اثر حادثه تمام زندگی خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: آستان قدس رضوی در کنار اقداماتی که در حال حاضر انجام می‎دهد در درازمدت براساس ظرفیت و قابلیت‎هایی که دارد در ساخت منزل مسکونی و مدرسه مشارکت خواهد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای کمک به سیل‎زدگان از بخشی از اقدامات کم می‎کنیم و هزینه آن را به سیل‎زدگان اختصاص خواهیم داد و برای خانه‎سازی و مدرسه‎سازی اقدام می‎کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها