خبرهای داغ:
مسئول بسیج هنرمندان شاهرود:

هنر در مدرسه عشق، نشان ‏دهنده نقاط کور و مبهم معضلات جامعه/هنر و هنرمندی دیده بان بیدار و بیدارگر اجتماع

مسئول بسیج هنرمندان شاهرود با بیان اینکه هنر در مدرسه عشق نشان ‏دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعى، اقتصادى، سیاسى، نظامى است گفت: هنر و هنرمندی دیده بان بیدار جامعه و بیدارگر اجتماع است.
کد خبر: ۹۱۲۵۱۵۷
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
هنر در مدرسه عشق، نشان ‏دهنده نقاط کور و مبهم معضلات جامعه/هنر و هنرمندی دیده بان بیدار و بیدارگر اجتماععباس اعتماد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود به مناسبت روز هنر اسلامی و قشر بسیج هنرمندان با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز با اشاره به ۲۰ فروردین ماه شهادت شهید آوینی و نامگذاری روز هنر اسلامی و قشر بسیج هنرمندان اظهار کرد: پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.
وی افزود: برای تحقق هنر انقلابی در مقابل هنر وارداتی باید هم دل و هم پیمان شویم و با تقویت بنیاد‌های ارتباطی و با همت والا تفکر بسیجی را فراگیر نمود.
مسئول بسیج هنرمندان شاهرود خاطر نشان کرد: حضرت امام راحل به هنر متعهد، دردمند و جهت‏دارى معتقد بود که انسان‏ها را به ‏سوى کمال‏جویى و تعهد گرایی سوق مى‌‏دهد و هنرى مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدى (ص) اسلام ائمه هدى‏ (ع)، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخ تلخ و شرم‏ آور محرومیت‏‌ها باشد.
وی اضافه کرد: هنر در مدرسه عشق نشان ‏دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعى، اقتصادى، سیاسى، نظامى است، هنر در عرفان اسلامى ترسیم روشن عدالت و شرافت و انصاف و تجسم تلخ‌کامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است.
اعتماد اضافه کرد: در واقع هنر در جایگاه واقعى خود میدان‏ و صحنه پیکار حق و باطل است، در عرصه فرهنگى نیز مجاهدان و مؤمنان باید با تمام قوا به مصاف دشمنان بروند و راه‌‏هاى نفوذ آنان را ببندند.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه هنرمندان این است که پیام‌های مذهبی و عقیدتی را با زبانى گویا و در نهایت جاذبه و روانى از طریق انواع هنر‌ها بیان کنند افزود: تقارن ایام میلاد امام حسین (ع) و روز بسیج هنرمندان برکت وسیعی به دایره هنر و فرهنگ فاخر اسلامی می‌دهد و همه باید بکوشیم تا برای حسینی شدن هنر، خود را به نور آگاهی ولایت مداری بصیر نماییم و البته همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در راستای ترویج هنر متعهد اسلامی در جامعه باید تلاش کنند.
اعتماد گفت: هنر و هنرمندی دیده بان بیدار جامعه و بیدارگر اجتماع در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها