خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود:

لزوم مراقب از حوضه‌های آبریز شاهرود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود گفت:باید از حوضه‌های آبریز این شهرستان مراقب بیشتری شود.
کد خبر: ۹۱۲۴۸۴۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدکرم محمدی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود در تالار ولایت فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: همه عناصری که خداوند آفریده در یک تعامل هستند و هر کجا تغییری ایجاد کنیم به عده‌ای نفع و به عده‌ای ضرر می‌رسد.
وی افزود: با توجه به تغییر در اقلیم و خشکسالی و ساخت و ساز بی رویه در مسیل‌ها و برهم زدن طبیعت باعث شد که به مردم خسارت وارد شود و ما انسان‌ها بزرگترین خسارت را به جامعه وارد کردیم و شاهدیم ملت ما در یک نگرانی شدید قرار دارد.
فرماندار شاهرود گفت: در غرب کشور کشاورزی و دامداری رونق دارد و در لرستان و ایلام به دلیل نداشتن سد شاهد هستیم که فقط از مناطق تابلویی مانده است و روستا حذف شده و خسارات مالی زیادی انجام شده و در شاهرود هم این وجود دارد.
وی ادامه داد: باید بدانیم اگر یک بارندگی رگباری در شاهرود اتفاق بیفتد به دلیل تخریب بالا دست بزرگترین خسارت را خواهیم دید و در مسیر رودخانه‌ها تبدیل به باغ و ساختمان شده و پاره‌ای ما کمترین ارتفاع را دارد و این‌ها می‌تواند بزرگترین فاجعه انسانی را بوجود آورد.
محمدی با اشاره به برف و کولاک رخ داده در منطقه خوش ییلاق اظهار کرد: به دلیل نبود امکانات فقط توانستیم مردم را با کمک نیرو‌های مسلح نجات دهیم و امدادرسانی ما منطبق با شرح وظایف نیست و امروز خواهش داریم اگر نداریم بگوییم نداریم تا حداقل نظام به فکر موضوع باشد.
وی اضافه کرد: باید آمار دقیق از وسایل و امکانات خود داشته باشیم در سطح شهرستان تا بتوانیم خدمت به مردم کنیم و باید اولویت‌ها را رعایت کنیم و باید آب‌ها را در سطح شهرستان مدیریت کنیم و حوضه‌های آبریز را مراقب کنیم، اما در شاهوار و روستای تاش مشکل داریم و روستای تاش را تخلیه کردیم به علت تخریب معدن بوکسیت و باید مراقب بود.
معاون استاندار گفت: پیشنهاد می‌کنم اداراتی که محوریت در بحران دارند بودجه‌ای تخصیص داده شود تا وسایل مورد نیاز را تهیه کنند چرا که جان مردم در خطر است.
وی با اشاره به آماری از شهرستان افزود: ۲۱۸ هزار نفر جمعیت داریم که ۱۹ درصد در روستا‌ها زندگی می‌کنند و بیشتر در مساکن مهر سکونت دارند که نواقص دارند و دارای سه بخش هستیم که بخش مرکزی ۱۶۰ هزار نفر بسطام ۴۴ هزار و بیارجمند هفت هزار نفر و ۱۳ مرکز دانشگاهی داریم و چهار تشکل سیاسی داریم و تشکل‌های صنفی زیادی در شهرستان فعال هستند و بیش از ۱۵۰ تشکل مردم نهاد داریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها