خبرهای داغ:
فرمانده سپاه استان سمنان خبر داد:

ارسال ۷ کاروان کمک‌های مردم استان سمنان به سیل زدگان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به بکارگیری ۱۵۰۰ نفر از بسیجیان و پاسداران استان در مناطق سیل زده گفت: تاکنون ۷ کاروان کمک‌های مردم استان سمنان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال به سیل زدگان استان‌های گلستان، مازندران و لرستان ارسال شده است.
کد خبر: ۹۱۲۴۳۵۹
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
ارسال ۷ کاروان کمک‌های مردم استان سمنان به سیل زدگان به ارزش ۱۰ میلیارد ریالسرهنگ پاسدار حمید دامغانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان سمنان در شهرس پلدختر با اشاره به خدمات رسانی بسیج و سپاه به مردم از ابتدای امسال اظهار کرد: در ابتدای سال ۱۳۹۸ با توجه به انسداد راه‌ها در محور خوش ییلاق و توسکستان شاهرود و دامغان-کیاسر، همکاران ما در مجموعه سپاه کار امدادرسان یرا شروع کردند و به کمک مردم در استان سمنان شتافتند.
وی افزود: بعد از این امدادرسانی، سیل مازندران و گلستان پیش آمد و به جهت نیروی انسانی و ماشین آلات در جهت کمک به مردم ورود پیدا کردیم که در استان گلستان علاوه بر خودرو‌های نفربر که جابه جایی امکانات و مردم را انجام داد، یک نانوایی سیار مستقر و ۱۰ روز پخت نان رایگان را برای مردم داشتیم.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) با اشاره به حضور در استان مازندران گفت: در دو شهرستان بهشهر و گلگوگاه با تفاهم با سپاه مازندران ۸۰ روستا را در جهت حل مشکل راه و پل و رانش زمین که راه‌های ارتباطی آن‌ها قطع شده بود که اقلام جمع آوری شده در سطح استان به آنجا رفت و راه‌های ارتباطی را با ماشین آلات مهندسی بازگشایی شد و ۲۰ تن خوراک دام برای روستا‌های منطقه تحویل شد و مشکل اولیه را برطرف کردیم.
وی با اشاره به حضور نیرو‌های بسیج و سپاه همزمان در بخش کالپوش شهرستان میامی افزود: به علت مسدود شدن راه‌ها و رانش زمین نیرو‌ها مستقر شدند و هنوز هستند و ارتباط دارند و خدمات مشاوره‌ای و موارد مود نیاز کمک می‌کنند.
دامغانی با اشاره به سیل در منطقه سرکویر دامغان و حضور اولیه نیرو‌های بسیج و سپاه در این منطقه بیان کرد: از ساعات اولیه نیرو‌های ما حضور پیدا کردند و شبانه اقلام مورد نیاز برده شد و همکاران ما یک هفته در سرکویر دامغان ایفای نقش کردند.
وی با بیان اینکه هم اکنون در استان گلستان و مازندران حضور فیزیکی داریم و هم در استان لرستان خاطر نشان کرد: در سیل لرستان یکی از شهر‌هایی که به شدن آسیب دید پلدختر است که تمام معابر و منازل مردم انباشت گل و لای است و منازل قابل سکونت نیست و لوازم خانگی از بین رفته و در داخل منازل تا نزدیک دو متر گِل انباشته شده و کار تخلیه گِل، همه را دچار مشکل کرده است.
وی با بیان اینکه هفت سپاه استانی معین استان لرستان شدند که یکی از آن‌ها سمنان است اظهار کرد: بخشی از شهرستان تحویل ما شدند و استاندار سمنان مساعدت کردند و از دستگاه‌های اجرایی وسایل ارسال شده و در حال حاضر ۲۰۰ نفر از گروه جهادی در کنار ماشین آلات مهندسی نقش آفرینی می‌کنند و حدود ۲۰۰ نفر بسیجیان و پاسداران اضافه می‌شوند و کمک می‌کنند این اوضاع را سامان دهیم.
فرمانده سپاه استان سمنان تصریح کرد: اقلام زیادی از استان سمنان جمع آوری و توزیع شده و به علت حجم آسیب شهرستان پلدختر نسبت به مابفی استان‌های دیگر، اکثریت شهر دچار آسیب جدی است و مردم باید همراهی کنند و با روحیه و دغدغه‌ای که از مردم سراغ داریم کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود مثل پتو، زیرانداز و چادر و لوازم خانگی را به پایگاه‌های بسیج در سطح شهرستان‌های استان تحویل دهند تا سریعتر به دست هموطنان سیل زده ما در پلدختر برسد.
وی با بیان اینکه مردم پلدختر از لحاظ روحی و روانی و هم مادی دچار آسیب جدی شده اند و حجم آسیب آنقدر بالاست که هر چه تلاش می‌شود بخش عمده آسیب‌ها باقی است گفت: امیدواریم با همت مردم و تلاش گروه‌های جهادی بتوانیم مشکلات را حل نماییم.
دامغانی ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۵۰۰ نفر از مجموعه بسیج و سپاه استان سمنان در مناطق سیل زده بکارگیری شده اند و روند ادامه دارد.
وی اضافه کرد: در استان لرستان ۴۰ دستگاه تجهیزات فنی مهندسی و ماشین آلات مشغول کار هستند و از ابتدای ورود به استان گلستان تا الان بیش از ۸۰ دستگاه ماشین آلات مختلف کار می‌کردند.
فرمانده سپاه استان سمنان با اشاره به اعزام محموله‌های کمک رسانی از استان سمنان به مناطق سیل زده گفت: یک کاروان به استان گلستان و سه کاروان به استان مازندران و سه کاروان به استان لرستان کمک‌های مردم استان سمنان ارسال شده است که مجموعه کمک‌های نقدی و غیرنقدی از کانال بسیج و سپاه تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال می‌باشد.
وی در پایان بر کمک هموطنان عزیز به سیل زدگان تاکید کرد و درخواست کرد کمک های خود را مردم به ایستگاه های جمع آوری کمک ها در استان سمنان تحویل نمایند تا زودتر به دست عزیزان نیازمند شهرستان پلدختر برسد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها