استاندار مرکزی خبر داد

آب گرفتگی سه روستا در حاشیه تالاب میقان به علت بارش باران

استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر سه روستا در حاشیه تالاب میقان به علت بارش دچار آب گرفتگی هستند که اقدامات لازم برای رفع مشکل این روستاها آغاز شده است.
کد خبر: ۹۱۲۳۳۳۸
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده روز دوشنبه در رابطه با آخرین وضعیت استان مرکزی در بارش‌های اخیر، اظهار کرد: در موج اول بارش در روزهای اول سال نو، بارش مطلوبی حدود ۱۰۰ میلیمتر و در موج دوم بارندگی در یکی دو روز اخیر نیز به طور متوسط ۹۰ میلیمتر بارندگی در استان داشتیم و در حقیقت به طور میانگین تا امروز که ۱۲ فروردین است، حدود ۱۵۰ میلیمتر در استان بارندگی داشتیم که این میزان نزول بارش در این مدت زمان کوتاه، باعث شگفتی بود.

استاندار مرکزی افزود: از بامداد امروز تا الان که نزدیک به ظهر است، سه جلسه ستاد مدیریت بحران در استان مرکزی داشتیم و فرمانداران شهرستان‌ها نیز در محل خدمت خود در آماده باش کامل و ارتباط آنلاین با ما هستند؛ در سطح استان با تدابیر و مدیریت انجام شده و حضور نیروها، خوشبختانه شاهد بروز اتفاق و مشکل خاصی نبودیم.

آقازاده بیان کرد: با وجود آن که تمام سدها و بندهای استان و تمام مسیل ها با ظرفیت پر و حداکثری شاهد عبور سیلاب هستند، اما خسارتی سنگین و مشکل ویژه ای بروز نکرده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر سه روستای حاشیه تالاب میقان شامل مرادآباد، میقان و آزادمرز آباد آب گرفتگی دارند که بلافاصله تیمی به سرپرستی معاون اقتصادی استانداری به محل اعزام شده اند تا با ایجاد کانال، مشکل را رفع و از ورود سیلاب به روستا جلوگیری کنند و جز این منطقه، تاکنون گزارشی از آب گرفتگی جدی در دیگر نقاط استان اعلام نشده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: همچنین تا این لحظه هیچگونه تلفاتی در استان مرکزی بر اثر بارش و سیلاب گزارش نشده و خسارات مادی وارد شده ناشی از سیلاب نیز اندک است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار