خبرهای داغ:
به همت آموزش و پرورش،

برگزاری سمینار آموزشی (توانمند سازی جامعه؛ راهی برای رهایی از معلولیت) در شاهرود

سمینار آموزشی «توانمند سازی جامعه؛ راهی برای رهایی از معلولیت» به همت آموزش و پرورش شاهرود در تالار شقایق‌های دانشگاه صنعتی این شهر برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۲۰۰۰۶
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ کارشناسی انجمن اولیا و مربیان شاهرود با همکاری اعضای شورای انجمن اولیاء و مربیان، دانشگاه صنعتی؛ سمینار آموزشی» توانمند سازی جامعه؛ راهی برای رهایی از معلولیت» را با هدف آشنایی خانواده‌ها با مهارت‌های زندگی معلولین در تالار شقایق‌های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار کرد.
دکتر ابراهیمی جامع شناس و استاد دانشگاه با طرح ابعاد جسمی ٬جامعه شناسی و روانشناختی معلولیت و شرایط افراد معلول در زندگی اجتماعی خود ٬ گفت: وقتی افراد جامعه با معلولین مواجه می‌شوند؛ دچار نوعی سردرگمی عاطفی٬ ارتباطی و روانی می‌گردند که این رفتار ناشی از عدم آموزش ساختارهار اجتماعی است.
این جامعه شناس عنوان کرد: معلولیت فقدان است، ولی محدودیت نیست؛ لذا وقتی می‌گوییم مناسب سازی جامعه یعنی آماده سازی اجتماع برای تمام افراد اعم از سالم و معلول٬ یعنی جامعه بتواند آمادگی پذیرش افراد دچار نقص جسمی و حرکتی را داشته باشد چراکه این معلولیت وقتی در بستر نظام اجتماعی قرار می‌گیرد تبدیل به محدودیت می‌شود.
محمدکرم محمدی فرماندار شاهرود در این سمینار با تشکر از برگزارکنندگان این همایش، بر آماده سازی جامعه برای حضور مؤثر معلولین تأکید کرد.
گفتنی است در این سمینار که، ۵۰۰ نفر از مدیران و اولیای دانش آموزان معلول حضور داشتند؛ از مدیران و دانش آموزان منتخب معلول تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها