خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس گفت: راهپیمایی اربعین هم از بعد مسافت و هم جمعیت بزرگترین حرکت و بزرگترین جمعیت فکری و فرهنگی جهان است و حتی از مراسم عظیم حج نیز بزرگتر است.
کد خبر: ۹۱۱۹۰۲۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمد كرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در آیین تقدیر از عکاسان برگزیده راهپیمایی جاماندگان اربعین و رویدادهای هنری گفت: راهپیمایی اربعین هم از بعد مسافت و هم جمعیت بزرگترین حرکت و بزرگترین جمعیت فکری و فرهنگی جهان است و حتی از مراسم عظیم حج نیز بزرگتر است.

کرم اللهی تصریح کرد: هنرمند باید دغدغه داشته باشد و دغدغه اش را در هنرش منعکس کند.

وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی هنرمند گفت: هنرمند نباید چون یاقوت بغدادی باشد که زمان حمله مغول بغداد را رها کرده و در فکر نوشتن یک حرف کاف بود یا هنرمندی که برابر قتل‌عام کودکان قانا قلبش نلرزید.

كرم‌اللهی اظهار كرد: راهپیمایی اربعین یک برنامه نمادین در جهت تثبیت حقیقت اندیشه‌ها و تفکرات کربلایی امام حسینی و عاشورایی است. از واقعه عاشورا تا امروز مسیری روشن شده که مسیر تن به ذلت ندادن به پا داشتن امر به معروف و نهی از منکر و اقامه صلات است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: افراد مختلف صرف نظر از تحصیلات و تمکن و... هر کدام به نحوی در این مسیر شرکت می‌کنند به مثال پیرزنی که همه دارایی‌اش را آورد تا ‌بین خریداران حضرت یوسف(ع) باشد اینجا نیز می‌آیند تا به نحوی در این مسیر حاضر باشند.

وی با بیان این نکته که برخلاف گفته‌ها اربعین حرکت جدیدی نیست، گفت: از همان اربعین سال ۶۱ هجری تاکنون این مناسک ادامه داشته و در طول زمان علاوه بر شیعیان حتی اهل سنت و سایر ادیان نیز در این مناسک حضور یافتند.

کرم‌اللهی ادامه داد: البته گاه مثل دوران حکومت صدام شرایط به سمتی رفت که اجازه نمی‌داد اندیشه شیعی خود را بروز دهد اما در همان حال هم با رفتن از راه‌های فرعی نگذاشته‌اند این حرکت که پاسداشت ارزش‌های عاشورا هست خاموش شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: الحمدلله امروز راهپیمایی اربعین هم از بعد مسافت و هم جمعیت بزرگترین حرکت و بزرگترین جمعیت فکری و فرهنگی جهان است و حتی از مراسم عظیم حج نیز بزرگتر است.

وی گفت: همین که شما در این مراسم به‌عنوان یک هنرمند نایستاد تا فقط تماشاگر باشید و کلیت یک حرکت تماماً مردمی را به‌عنوان تماشاگری بصیر ثبت کردید ارزشمند است و از همه شما که خالصانه و صادقانه حضور داشتید سپاسگزارم و امیدوارم این قبیل ارادت ها متوقف در این رویداد نباشد.

کرم‌اللهی افزود: سر خم نکردن پای حرف زور و گرفتن دست افتادگان وفا و وفاداری دوستی با خدا در زیر باران شداید و خشم‌ها و با هر مخاطره‌ای امر به معروف و نهی از منکر و نماز را به پا داشتن و... کارهایی است که انجام آن‌ها تجلی عبارت «همه روزها عاشورا و همه زمین‌ها کربلاست» می‌باشد.

وی گفت: عاشورا مدرسه عشق بودن را معنی می‌کند. چرا که عاشورا جبران مسیحی و گاندی هندو را نیز تحت تاثیر قرار داده بود در هر مذهب و کیش و رنگ و آیین امام حسین نماد جوانمردی و بزرگی و مودت و عشق است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها