خبرهای داغ:
امام جمعه سرخه:

آیت الله اختری بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب تالیف کرده است

امام جمعه سرخه با اشاره به شخصیت والای آیت الله اختری گفت: آیت الله اختری بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب تالیف کرده است
کد خبر: ۹۱۱۶۹۴۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه شهرستان سرخه در جمع خبرنگاران در خصوص زندگی نامه و آیین نکوداشت آیت الله فیض سرخه ای اظهار کرد: برگزاری نکوداشت در شهرستان سرخه مسبوق به سابقه است ما مفتخریم عرض کنیم اولین نکوداشت در شهرستان سرخه در سال 1395 تحت عنوان نکوداشت آیت الله فیض برگزار گردید. آیین تکریم مقام علمی آیت الله شیخ عباسعلی اختری نیز با همکاری بنیاد نخبگان استان، شهرداری سرخه و دیگر دستگاه‌های متولی با محوریت انجمن رسالت قلم برگزار می شود. در این برنامه ویژه نامه مفصلی از زندگینامه استاد به همراه فیلم مستندی از زندگی ایشان بهمراه برنامه های جنبی متعدد ارائه میگردد.
امام جمعه سرخه بیان کرد : حضرت آیت الله اختری یکی از شخصیت های ارزشمند شهرستان ما در استان هستند. شخصیتی که توده و آحاد مردم با ایشان آشنا هستند. آیت الله اختری را با خطبه‌های عالمانه از تریبون نمازجمعه می شناسیم که از بهترین خطبا و ائمه جمعه در سطح کشور بوده و هستند. البته فعلا نه به عنوان امام جمعه بلکه به عنوان یک شخصیت مجتهد و محقق و مدرس و پژوهشگر. به هر حال سخنرانی عالمانه و مدبرانه و سراسر حماسی و انقلابی وی در اذهان و افکار مردم ماندگار است.
رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان سرخه با اشاره به اینکه آیت الله اختری بیش از 100 عنوان کتاب تالیف کرده اند گفت: به طور کلی کتاب های ایشان در محورهای مختلف در امور فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی،تاریخ کربلا و عاشورا می باشد و حتی نسبت به فلسفه بعضی از دعاها و ادعیه ها نیز تحقیقات مفصلی کرده اند که مطالب وی از حلاوت، پختگی و متانت خاصی برخوردار است.
حجت الاسلام فاطمی بصیر گفت: چند عنصر در شخصیت آیت الله اختری ارزشمند و قابل دفاع است یک عنصر ولایت پذیری و ولایت مداری و ولایت محوری ایشان است که ارادت خاصی به حضرت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری دارند و این خصیصه ممتاز آیت الله اختری است .خصیصه بعدی روحیه علمی، تحقیقی و پژوهشی این‌استاد است که به شدت اهل مطالعه و اهل نگارش مطالب هستند.
وی با بیان این مطلب که برخی از ابعاد شخصیتی ایشان مغفول مانده است ابراز داشت: به نظر من مقام علمی ایشان برای بسیاری از افراد مخفی مانده است که امیدوارم که ره آورد و دستاورد معنوی این آیین تکریم شناساندن و معرفی ابعاد شخصیتی استاد مخصوصا بعد علمی و تحقیقی ایشان باشد که ما سعی می‌کنیم که از حوزه‌های علمیه سرخه و سمنان استفاده کنیم و ائمه جماعت استان را هم دعوت کنیم تا بخشی از شخصیت علمی ایشان برای عزیزان کشف و آشکار شود. همچنین آحاد مردم ولایت مدار سرخه با حضور خود در این برنامه از مقام علمی و یک عمر مجاهد ایشان تقدیر و تشکر خواهند کرد.
امام جمعه سرخه عنوان کرد: بخشی از شناساندن وی به نسل جدید مربوط به خود آیت الله اختری است و باید ارتباط با مردم شریف سرخه و نخبگان سرخه بیشتر شود و خود ایشان هم چنین اعتقادی دارند. افاضاتی که در تریبون های علمی دارند و یا نشر و چاپ کتابهایشان می توان شخصیت ایشان را شناخت. البته شخصیت ایشان در سرخه معرف حضور همه است و امیدواریم که در استان قدر وی بیشتر شناخته شود .
حجت‌الاسلام فاطمی بصیر در آخر افزود: امیدواریم که این نکوداشت ثمرات معنوی ارزشمندی برای شهر و دیارمان سرخه و استان و حتی کشور شود و مقدماتی برای ‌نکوداشت هایی که در آینده در شهرستان سرخه خواهیم داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها