خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجوی خراسان جنوبی :

اعزام بیش از 1200 دانشجو به راهیان نور/ حضور 4 گروه جهادی دانشجو در نوروز 98 در مناطق محروم استان

مسئول بسیج دانشجوی خراسان جنوبی از اعزام 55 نفر از دانشجویان در قالب چهار گروه جهادی در ایام عید به مناطق محروم استان خبر داد و گفت: اردوهای راهیان نور دانشجویی از 10 اسفند ماه آغاز و با اعزام بیش از هزار و 200 دانشجو در سه بازه زمانی تا 25 اسفند ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۱۶۲۳۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ابوذر صلاحی مسئول بسیج دانشجوی خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به آغاز راهیان نور دانشجویی امسال از 10 اسفند ماه افزود: اعزام این اردوها در سه بازه زمانی پنچ روزه تا25    اسفند ادامه خواهد داشت که در مجموع بیش از هزار و 200 دانشجو در قالب 28 کاروان به مناطق عملیاتی جبهه جنوب اعزام می شوند.

صلاحی با بیان اینکه در دو بازه اول 700 نفر از خواهران و در بازه سوم 500 نفر از برادران اعزام خواهند شد گفت: در این اردو دانشجویان از یادمان های اروندکنار، خرمشهر، نهرخین، طلائیه، هویزه، فکه، کانال کمیل، فتح المبین و برای اولین بار از یامان هور بازدید خواهند داشت.

وی عنوان کرد: شرکت در رزمایش مردان آسمانی، برگزاری مسابقات فرهنگی، شبی با شهدا، برپایی نمایشگاه چهل سالگی انقلاب و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با محوریت دستاوردهای چهل ساله انقلاب در طول مسیر و در محل استقرار از دیگر برنامه های دنبال شده در طول اردو خواهد بود.

صلاحی ادامه داد: هدف از اردوهای راهیان نور دانشجویی آشنایی با دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت، سبک زندگی شهدا و چرایی جنگ و آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ غرب و خودباوری ایران اسلامی و شعار ما می توانیم است.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه شعار امسال راهیان نور دانشجویی "ایران سرافراز" است، افزود: امسال در آغاز دهه ینجم انقلاب اسلامی دانشجویان در قالب برنامه های مختلف با دستاوردهای انقلاب آشنا خواهند شد.

صلاحی با بیان اینکه صدور بیانییه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری رویرکرد اصلی برنامه های راهیان نور دانشجویی امسال است گفت: در طول مسیر و در بازدید از یادمانها راویان و روحانیون به تبیین این بیانیه و دستاوردهای انقلاب خواهند پرداخت.

 اعزام 600 نفر از دانجشویان در قالب 30 گروه جهادی به مناطق محروم استان

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به اعزام 30 گروه جهادی از دانشجویان به مناطق محروم و روستایی افزود: درمجموع 600 نفراز دانشجویان در طول تابستان و ایام عید امسال به مناطق محروم اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام 16 گروه خواهر و 14 گروه جهادی برادر به مناطق محروم استان در طول امسال  گفت: بخش عمده فعالیت این گروه ها درعرصه های فرهنگی، عمرانی، فنی، بهداشت و درمان و همچنین موضوعات کارآفرینی و اشتغال بوده است.

صلاحی از حضور چهار گروه جهادی دانشجویی در ایام عید  در استان خبر داد و افزود: 55 نفر از دانشجویان در قالب این گرو ها در طول ایام عید به مناطق محروم استان و نقاط هدف در طرح اعتلا بسیج به مردم آن منطقه خدماتی متنوعی ارائه خواهد داد.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیانییه گام دوم رهبری منشور حرکت 40 سال دوم انقلاب و فصل جدید حرکت ما است، افزود: مخاطب اصلی این بیانیه جوانان هستند لذا بسیج دانشجویی که مخاطبین آن دانشجویان هستند خود را مخاطب اصلی این بیانیه می داند.

وی با بیان اینکه فرمایشات رهبری چراغ راه ما برای برنامه ریزی در سال آینده است، گفت: برای رسیدن به تمدن اسلامی و حرگت در گام دوم انقلاب بسیج دانشجویی تمام شورا های بسیج دانشجویی سراسر استان را مکلف کرده تا با مطالعه مفصل این بیانیه و برگزاری جلسات نکات کلیدی  را  دریافت و در قالب برنامه های اجرایی و عملیاتی پیشنهادات خود را برای برنامه ریزی در سال آینده ارائه دهند.

 مسنول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از راه اندازی کانون راویان جوان دفاع مقدس خبر داد و افزود: این کانون از مهرماه امسال  در هفته دفاع مقدس با هدف تربیت راوی جوان از بین دانشجویان و طلاب علاقمند به روایتگری  فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون 15 نفر در این کانون عضو هستند، ادامه داد: این کانون در یک بازه سه ساله با برگزاری دوره های تربیت راوی و کارگاه هایی در این زمینه و قرار گرفتن روایان جوان در کنار روایان پیشکسوت دوران دفاع مقدس باعث شده تا روایان جوان بتوانندشرایط دوران دفاع مقدس را بهتر درک کنند و در اردوهای راهیان نور به عنوان کمک راوی با راویان پیشکسوت همراه باشند.

   

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها