خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزسکی استان سمنان:

۳۹۰۰ نفر عضو بسیج جامعه پزشکی هستند

حمید حافظی گفت: ۳۹۰۰ نفر عضو بسیج جامعه پزشکی استان هستند و در طول امسال ۱۶۳۴۳ نفر از خدمات بهره‌مند شدند
کد خبر: ۹۱۱۶۰۹۶
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، حمیدرضا حافظی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تشکیل بسیج جامعه پزشکی از سال ۱۳۷۱، اظهار داشت: این نهاد با هدف سازماندهی قشر خدوم و فداکار جامعه پزشکی و ارتقای سطح سلامت جامعه و ارائه خدمات درمانی به مناطق محروم تشکیل شد.
وی از عضویت سه هزار و ۹۰۰ نفر در بسیج جامعه پزشکی استان سمنان خبر داد و افزود: ۹۰ درصد از جامعه پزشکی استان سمنان عضو سازمان بوده و در فعالیت‌های درمانی، بهداشتی و آموزشی این سازمان به مردم مناطق محروم خدمت می‌کنند.
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان سمنان به مهم‌ترین عملکرد این سازمان در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل و اعزام تیم‌های شهید دکتر رهنمون، اعزام تیم‌های درمانی یک‌روزه، اعزام تیم‌های تخصصی و ارائه خدمات درمانی در ایام اربعین حسینی از اهم برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی در استان بوده است.
حافظی تشکیل و اعزام تیم شهید رهنمون را از شاخص‌ترین برنامه‌های سال ۹۷ اعلام کرد و گفت: تعداد ۱۶ تیم شهید رهنمون شامل پزشک، پرستار، روانشناس و کارشناس بهداشت محیطی به‌طور منظم حداقل ماهی یک بار در مناطق روستایی حاشیه شهری به مردم خدمات درمانی، توزیع دارو و آموزش بهداشتی ارائه می‌کنند.
وی افزود: در قالب تیم‌های شهید رهنمون علاوه بر خدمات یادشده، این تیم ضمن آشنایی با مناطق محروم نسبت به شناسایی مشکلات بهداشتی و اجتماعی مناطق زیرپوشش خود اقدام و بر اساس مشکلات هر منطقه و نیاز‌های جامعه خدماتی مانند اعزام تیم‌های تک تخصص، پیگیری مشکلات بهداشت محیط و همچنین مشکلات اجتماعی را در مناطق زیرپوشش پیگیری می‌کنند.
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان سمنان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۳ نفر از خدمات بسیج جامعه پزشکی استان بهره‌مند شدند، اضافه کرد: در سال جاری تعداد ۱۲۲ تیم شهید رهنمون و تعداد ۱۵ تیم تخصصی به مناطق محروم اعزام شدند.
حافظی بیان کرد: در قالب این طرح تعداد چهار هزار و ۲۶۲ نفر از خدمات پزشکان عمومی و چهار هزار و ۴۵۲ نفر توسط متخصصان رشته‌های مختلف ویزیت شده‌اند.
وی از افزایش تیم‌های شهید رهنمون به ۳۰ تیم خبر داد و گفت: دو برابر شدن مناطق محروم زیرپوشش تیم‌ها و افزایش خدمات ارائه‌شده از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی در سال جدید است.
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان سمنان تصریح کرد: تیم‌های شهید رهنمون علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به موضوعات فرهنگی در مناطق زیرپوشش ورود خواهند کرد و به ارائه خدمات لازم می‌پردازند.
حافظی به برنامه‌های ترویجی جهت ارتقای روحیه بسیجی اشاره و خاطرنشان کرد: یادآوری دوران دفاع مقدس بین اعضای تیم بسیج جامعه پزشکی همانند برگزاری اردو‌های فرهنگی، بصیرتی، آموزش تیراندازی و ... از جمله برنامه‌های در دستور کار است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها