خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس مطرح کرد؛
مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با بیان اینکه ادبیات دفاع مقدس در همه زمینه‌ها حرف برای گفتن دارد، گفت: از لحاظ کمی و کیفی حجم ادبیات دفاع مقدس به اندازه کافی نبوده و شعر معاصر در کنار سایر ادبیات نتوانسته کار‌های رزمندگان را ترسیم کند.
کد خبر: ۹۱۱۵۷۷۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار سرتیپ «داود عامری» مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در مراسم اختتامیه بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و دومین جشنواره شعر ترنم حماسه اظهار داشت: زمینه‌سازی و برگزاری این کنگره نوعی پوشش فرهنگی است.

وی به ادبیات و شعر دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: جنگ چهره‌ای خشن دارد که زندگی انسان را دستخوش تغییرات می‌کند و در کنار خسارت‌های فراوان امید به آینده را دستخوش تلاطم می‌کند اما دفاع مقدس ما چیز دیگری است که از نشاط و پایداری ملت بر می‌خیزد.

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: با اینکه ریشه‌های ادبیات پایداری به پیش از اسلام بر می‌گردد، اما آثار تولید شده شاعران در دوران معاصر از نظر کثرت قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی خاطرنشان کرد: ادبیات دفاع مقدس در همه زمینهها از جمله شعر و داستان حرف‌های تازه‌ای دارد که در کمتر گونه ادبی به این گستردگی می‌توان یافت.

عامری به تقاوت ادبیات دفاع مقدس با ادبیات جنگ سایر کشورها اشاره و  عنوان کرد: تفاوت ادبیات دفاع مقدس ما با ادبیات جنگ سایر ملل در این است که مقوله عملکرد آنان ایثارگرانه نبوده است.

وی رزمندگان دفاع مقدس را اخلاق مدار دانست و اضافه کرد: رزمندگان با رعایت اخلاق اسلامی در جنگ حضور داشتند و ادبیات دفاع مقدس سرشار از خلاقیات و ابداعات نگارشی در شعر شاعران است.

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: در آثار داستانی حرف نویی در دنیا داریم که خود را به خوبی نشان داده است  و در این بخش نیز می‌توان به مجموعه شعر شاعران و غزل‌ها اشاره کرد.

عامری گفت: از لحاظ کمی و کیفی حجم ادبیات به اندازه کافی نبوده و شعر معاصر در کنار سایر ادبیات نتوانسته کارهای رزمندگان را ترسیم کند. رهبر معظم انقلاب فرمودند به معنای واقعی کلمه آنچه امروز در حوزه شعر انجام می‌گیرد باید صد برابر شود چرا که آن وقت می‌توانیم در این زمینه احساس توفیق کنیم.

وی ادبیات دفاع مقدس را با توجه به هویت آرمانی رزمندگان در جهان بینی پیشتاز دانست و ابراز داشت: با توجه به مقاهیم و جهان بینی ممتاز در ادبیات دفاع مقدس باید گفت راه رسیدن به نقطه مطلوب موضوع بسیار مهم است.

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس توجه به بیانیه مقام معظم رهبری را یک توجه ملی و انقلابی دانست و متذکر شد: اگر می‌خواهیم آینده روشنی داشته باشیم باید به هر دو بخش توجه کنیم، هم بخش نخست که می‌تواند اشتباهات را جبران و هم می‌توانیم نقاط قوت را تاکید کنیم و هم بخش دوم که ترسیم‌کننده آینده انقلاب اسلامی است، ملت ایران نیز در این بخش برای تمدن اسلامی راهنمایی می‌شوند.

منبع: دفاع پرس

ارسال نظرات
پر بیننده ها