خبرهای داغ:
رئیس ستاد امر به معروف شهرستان طبس:

لزوم گسترش طرح همیاران گردشگری به منظور ترویج فریضه امر به معروف

رئیس ستاد امر به معروف شهرستان طبس توجه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در حوزه گردشگری را ضروری دانست و گفت: حضور پیشکسوتان به عنوان همیاران گردشگری در انجام این مهم نقش به سزایی داشته لذا استفاده از این افراد می‌تواند تاثیر خوبی در ترویج امر به معروف داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۱۵۰۷۵
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ، حجت الاسلام محمدرضا محمدی امام جمعه طبس در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر  این شهرستان با تاکید بر دارالمومنین بودن طبس و وجود امام زاده حسین بن موسی الکاظم (ع) به عنوان قطب فرهنگی شهرستان گفت: بی حجابی و بدحجاب و رعایت نکردن عفاف از سوی برخی از گردشگران شایسته شهرستان نبوده و در واقع دهن‌کجی به ارزشهای ماست لذا نباید اجازه بدهیم این اتفاقات در طبس بیفتد.

رئیس ستاد امر به معروف طبس با اشاره به آیات قرآن که زن و مرد را به رعایت عفت و حجاب سفارش کرده، افزود: ما نباید در اجرای این فریضه مهم خجالت داشته باشیم و طبق آیه قرآن مسلمانی را باید تمام و کمال انجام دهیم چرا که رفتار برخی گردشگران مناسب نیست و باید برای اصلاح این مسائل فکری شود.

حجت الاسلام محمدی در خصوص توجه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در حوزه گردشگری اظهار داشت: حضور پیشکسوتان به عنوان همیاران گردشگری در انجام این مهم نقش به سزایی داشته لذا  استفاده از این افراد می‌تواند تاثیر خوبی در ترویج امر به معروف داشته باشد.

وی با اشاره به تعهد دهیاران روستاهای هدف گردشگری و صاحبان خانه های بوم گردی در مناطق مختلف طبس و عدم رعایت این تعهدات از سوی برخی از آنهاگفت: متاسفانه برخی تعهد می دهند اما با بی توجهی به تعهداتشان، حتی تصاویر خود را با گردشگرانی که شئونات را رعایت نمی کنند در فضای مجازی منتشر می‌کنند و این رفتار ها قابل برخورد و تذکر است.

رییس ستاد امر به معروف طبس از بهبهانی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس خواست تا با صاحبان خانه های بوم گردی که علی رغم تعهد بر سالم برگزار شدن تورها در ایام شهادت حضرت زهرا(س) باز دچار تخلفاتی شدند برابر قانون برخورد کند.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر لزوم اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از وجود غرفه امر به معروف در نمایشگاه بهاره اخیر طبس و تاثیرگذاری آن در محیط نمایشگاه، از گردانندگان این غرفه تشکر کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها