خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان میغان:

رفع مشکلات روستائیان با فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی/رسیدگی به مناطق محروم نیازمند حضور مسئولین در دل روستا است

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان میغان حل مشکل آب و اشتغال روستائیان را از مهمترین فعالیتهای انجام شده توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستا دانست و گفت: از مسئولین تقاضا دارم که به مناطق محروم سفر کرده و در دل مردم قرار بگیرند و از نزدیک مشکلات آنها را لمس و برای رفع آن تلاش بیشتری انجام دهند.
کد خبر: ۹۱۱۴۴۸۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
علی شرفی  مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان میغان در گفتگو  با خبرنگار خبرگزاری بسیج  از خراسان جنوبی اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی ابتدا کار خود را از مناطق محروم و روستایی که ضریب محرومیت آنها هشت و ۹ است و دارای دهیاری هستند آغاز کرده که دهستان میغان نیز یکی از آن مناطق است

 مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان میغان ادامه داد: دهستان میغان از توابع شهرستان نهبندان است که ۴۹ روستا با جمعیت ۴ هزار و۱۰۰ نفر در این منطقه قرار دارد و دارای هزار و۵۰ خانوار است.

وی با اشاره به فرمایش رهبری که فرمودند: باید تا پایان سال۹۷ هزار نقطه روستایی توسط بسیجیان آباد شود و دهستان های در طراز انقلاب اسلامی داشته باشیم گفت: فعالان عرصه های جهادی و راهیان نور پذیرفتند تا این ماموریت را به انجام برسانند لذا با دستور سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران قرارگاه تاسیس و در هر استان فرمانده سپاه استان و یا مسئول بسیج سازندگی مسولیت قرارگاه را برعهده دارند.

شرفی با بیان اینکه اعتماد سازی مهمترین مبحث در قرارگاه پیشرفت و آبادانی است افزود: قرارگاه  پیشرفت و آبادانی کار الگویی خود را از سال ۹۶ و۹۷ در روستاهای بالای ۲۰ خانوار شروع کرد و در قرارگاه کار عملیاتی است و تشکیلات اداری  وجود ندارد لذا در هر دهستان تنها یک نفر از اهالی روستا که صاحب کلام و نفوذ است به عنوان تسهیلگر بدون دریافت هیچ حقوق و مزایایی با قرارگاه همکاری می کند.‌

 شرفی حل مشکل آب روستاها را از جمله برنامه های دنبال شده توسط قرارگاه  پیشرفت و آبادانی دانست و افزود: به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان با احیا ۱۳قنات، احداث۳ استخر ذخیره آب، لایروبی ۱۲کیلومتر از مسیر قنوات و کانال های آب دهستان میغان مشکل کمبود آب را تا حد زیادی مرتفع کردیم.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان میغان از پایه گذاری زمینه اشتغال در دو روستا سیدال و میغان با انجام کار الگویی در سال ۹۷ خبر داد و افزود: اگر طرحهای ارائه شده موفق باشد و بازخورد خوبی داشته باشد در سال۹۸ در سایر روستاها دهستان این روند ادامه خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه که اکثر مردم میغان پلاس باف وحوله باف هستند گفت: به منظور رونق اشتغال تعداد ۷ دارحوله بافی در حسینیه روستا راه اندازی کردیم که بانوان روستا در آن مشغول فعالیت هستند و با عقد قرارداد با هتل ها و نمایشگاه ها در بیرجند و مشهد تمام محصولات تولیدی روستائیان با قیمت دلخواهشان توسط قرارگاه نقدا خریداری و به فروش می رسد که علاوه برحذف دلالان درآمد بیشتری نصیب بافنده شده و انگیزه اش را برای ادامه فعالیت بالا می برد.

 شرفی ادامه داد: از دیگر اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستا میغان گسترش و پرورش دام سبک است که به منظور تامین گوشت مورد نیاز مردم و استان با قیمت مناسب با معرفی و توزیع ذرت علوفه ای به دامدار که علاوه بر پایین بودن هزینه علوفه  و بازدهی بالا در زمان اندک وزن هرگوسفند تقریبا دو برابر می شود.

این بسیجی جهادگر عنوان کرد: برای اینکه هر روستایی بتواند تخم مرغ و مرغ مورد نیازش را تامین کند تعداد ۶هزار قطعه جوجه یک تا دو ماهه درشهریور ماه امسال در بین روستاییان توزیع شد که علاوه بر تامین نیاز مردم زمینه اشتغال آنان نیز فراهم شده است.

تامین آب روستا میغان با احیا قنات با صرف هزینه 480 میلیون تومان

وی با بیان اینکه عمده مشکلات روستا میغان در زمینه تامین آب است ادامه داد: قنوات دهستان میغان با صرف هزینه ۴۸۰ میلیون تومان احیا شد و همچنین در زمینه اشتغال حدود ۷۰میلیون تومان هزینه کردیم که تا پایان سال ۹۷  مبلغ 30 میلیون تومان دیگر نیز به این حوزه تزریق خواهد شد.

شرفی با اشاره به شعار قرارگاه پیشرفت و آبادانی که از مردم با مردم و برای مردم است افزود: امروز متاسفانه ساده زیستی و کمک به محرومان و نیازمندان بسیار کمرنگ شده است لذا از مسئولین تقاضا دارم که به مناطق محروم سفر کرده و در دل مردم قرار گرفته و از نزدیک مشکلات آنها را لمس کنند و برای رفع آن تلاش بیشتری انجام دهند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان میغان اظهار داشت: جنگ اقتصادی و قرار گرفتن مردم ایران در اوج تحریم داخلی و خارجی بزرگترین چالشی است که امروز مردم با آن روبه رو هستند وعدم مدیریت مسئولان و جهل برخی از مردم به بیشتر شدن این مشکلات نیز دامن زده و حل آن را مشکل تر می کند.

وی با اشاره به جنگ رسانه در دوران اخیر و عدم وجود سپر دفاعی در برابر آن ادامه داد: امروز متاسفانه در زمینه رسانه و فضا مجازی بسیار ضعیف عمل شده به نحوی که دشمنان به راحتی ذهن جوان را بهم می ریزند  همچنین ایجاد فضاهای کاذب در بازار و عرصه اقتصاد از جمله هجمه های دشمن در عرصه فضا مجازی است.

شرفی از حضور پررنگ جهادگران گروه جهادی رضوان در زمینه هایی همچون پزشکی، علمی، فرهنگی و عمرانی در روستا های محروم همچون دهستان میغان خبرداد و افزود: سال ۹۶ تعداد ۱۱۰ دانشجو از دانشگاه شریف و ۱۰ متخصص به مناطق محروم  و دهستان میغان اعزام  شدند که  خدمات زیادی به مردم این مناطق ارائه دادند.

تاسیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

وی تاسیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: ریشه بسیاری از مشکلات که در مسیر انقلاب به وجود آمده ناشی از عدم احساس مسولیت مسولان و کم کاری آنها است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی از عزام سه گروه جهادی تا پایان امسال به دهستان میغان خبر داد و گفت: معضلات فرهنگی، آسیب های اجتماعی، و مشکلات خانوادگی در روستا و مناطق محروم بیداد می کند و نیازمند همت و رسیدگی مسئولان و دلسوزان است.

شرفی با بیان اینکه کار برای مردم  آثار مثبت و برکات زیادی دارد که همچون معجزه در زندگی دیده می شود  تصریح کرد:  تنها ارگانی که در زمینه  رسیدگی به روستاها و محرومیت زدایی کار می کند قرارگاه پیشرفت و آبادانی است که با تمام امکانات و توان وارد عرصه آبادنی و پیشرفت شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها