خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران:

ترويج فساد و افزایش آمار طلاق وضعیت جامعه و خانواده‌ها را نابسامان کرده است

امام جمعه شهر چمران گفت: ترويج فساد و فحشا و متزلزل شدن بنیان خانواده‌ها و افزایش آمار طلاق وضعیت جامعه و خانواده‌ها را نابسامان کرده است.
کد خبر: ۹۱۱۴۲۵۰
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران اظهار کرد: بیستم جمادی‌الثانی سالروز میلاد مبارک حضرت صديقه طاهره فاطمه زهرا (س) است، این روز بزرگ را به فرزند برومندش حضرت بقيه‌الله الاعظم ارواحنا فداه و مقام معظم رهبری و همه پیروان وحی و ولایت بالاخص مادران و همسران گرامی تبریک عرض می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز متاسفانه در دنیای پر از هیاهو و تاریکی و بمباران تبلیغات سوء علیه اخلاق و ارزش‌ها و ترويج فساد و فحشا و متزلزل شدن بنیان خانواده‌ها و افزایش آمار طلاق وضعیت جامعه و خانواده‌ها را نابسامان کرده است. فاطمه زهرا (س) بهترین سیره و الگو برای زنان مسلمان است. دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های دخترانه نسبت به معرفی عفاف و حجاب و اخلاق فاطمه تلاش کنند تا ابزار سوء استفاده دشمنان قرار نگیرند.

خطیب جمعه شهر چمران در ادامه با اشاره به استعفای نماینده ولی فقیه در استان حضرت آیت‌الله موسوی جزایری عنوان کرد: این موضوع نشان از تقوا و پرهیزکاری و شجاعت این فقیه انقلابی است که بعد از 50 سال فعالیت انقلابی در دفاع از انقلاب و ایجاد وحدت اقوام و عشایر استان و ایستادن در مقابل انواع فتنه‌ها در طول 50 سال و مدیریت و توسعه ده‌ها برابری حوزه‌های علمیه استان، به دلیل داشتن کسالت و احتیاط شرعی از ادامه مسئولیت امامت نماز جمعه استعفا دادند.

وی ادامه داد: این شجاعت می‌خواهد شخصی بعد از 50 سال وقف عمر برای انقلاب به دلیل یک احتیاط شرعی از منصب مهم و حساس امامت جمعه کلانشهر اهواز استعفا دهد. البته زهد و پرهيزگاری ایشان در طول این 50 سال و تاسیس مدارس علمیه مختلف در استان خوزستان و نجف و کربلا و تاسیس شبکه الاهواز که حقیقتاً مایه یأس وهابیت بوده و دانشگاه امیرالمومنین که شعبه‌های متعدد در کشورهای مختلف برای دفاع از مکتب اهل بیت (ع) ایجاد کردند و تربیت هزاران طلاب در استان گوشه‌ای از خدمات ارزنده و باقیات‌الصالحات ایشان خواهد بود.

هاشمی با بیان اینکه وجود ایشان به دور از هر مقام و منصبی ذخیره برای استان و کشور است، گفت: این فقیه انقلابی فرمودند با خدای خود عهد کرده‌ام تا زنده هستم در خدمت شما و در خدمت رهبر شما و ولی فقیه شما حضرت آیت‌الله العظمي خامنه‌ای باشم.

امام جمعه شهر چمران در ادامه با اشاره به معارفه شهردار جدید این شهر، اظهار کرد: برای شهردار جدید آرزوی موفقیت می‌کنیم، ان‌شاءالله همه کمک کنند تا شهردار در خدمتگذاری به شهر موفق باشد، به ایشان می‌گویم خدمت به شهروندان مؤمن شهر چمران یک افتخار بزرگ است، برای حل مشکلات و پیشرفت شهر از ظرفیت بزرگ مردم و معتمدان شهر در راستای رفع موانع و توسعه شهر استفاده کنند و منافع عمومی بر منافع خصوصی مقدم باشد. اخلاق و رفتار نیکو در مقدم تعامل با مردم باشد، که الحمدلله حضور وی در اولین نماز جمعه و حضورش در شهر گواه مردمی بودنش باشد.

وی همچنین به آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه برادران سراسر کشور اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه امیرالمومنین شهر چمران نیز از واجدان شرایط ثبت‌نام می‌کند. افراد علاقمند به معارف اسلامی می‌توانند با مراجعه به حوزه علمیه شهر یا دفتر امام جمعه اقدام به ثبت‌نام کنند.

هاشمی اضافه کرد: کسوت سربازی حضرت ولیعصر (عج) و تبلیغ و ترویج دین اسلام وظیفه سنگین و افتخاری بزرگ برای طلاب حوزه‌های علمیه است. باتوجه به کمبود روحانی در روستاها و منطقه از جوانان مؤمن و مستعد روستاها و شهر انتظار می‌رود برای این امر مهم و سزاوار اقدام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها