خبرهای داغ:

تجمع بانوان بصیر فاطمی در شهمیرزاد

به پاسداشت جشن چهل سالگی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران و شهادت زهرای اطهر تجمع بانوان بصیر و ولائی شهمیرزاد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۹۴۳۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مهدیشهر، به پاسداشت جشن چهل سالگی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران و شهادت زهرای اطهر (س) تجمع بانوان بصیر و ولائی شهمیرزاد برگزار شد.
خانم کمالی دکترای مطالعات حوزه زنان در مراسم تجمع زنان فاطمی در شهمیرزاد ضمن تبریک ایام الله فجر انقلاب و تسلیت شهادت فاطمه زهرا سلام الله گفت:همه ما تحت تاثیر عوامل محیطی هستیم،ذهنیت ما ناگزیر است اما خداوند برای ما الگو معرفی میکند،پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و زهرای مرضیه سلام الله بهترین الگو برای ما هستند،الگو در سعادت و شقاوت افراد تاثیر گذار است.
وی افزود: رفتار ما بیانگر شخصیت الگوی ماست،خداوند حضرت رسول و دخترش زهرای مرضیه را به عنوان الگو آفریده است که بهانه خلقت است،مقام شفاعت ائمه معصومین شامل حال بندگان می شود،اما شفاعت ائمه شامل حال کسانی که در مسیر توبه و استغفار نیستند نمیشود.
کمالی افزود:خداوند جبار است و انسان در مسیر قرار گرفته را پذیرا خواهد بود،اگر انسان با تلنگر بازگشت به اصل خود داشته باشد،حضرت زهرا (س) دارای منش خاصی بود و باید بدانیم خواسته های حضرت چه بوده،اول خواندن قرآن و انس با مفاهیم الهی و توجه ویژه به جایگاه قرآن در زندگی که در تربیت کودک در خانواده نقش مهمی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: لزوم عامل به عمل بهتر از آمر به عمل است،در امورات دینی و روش تربیتی باید از خود شروع کنیم،قلب مشغول به خود دارای دل مشغولی دنیاست که منشا تمام مشکلات و آسیبهاست و دلی که مشغول آخرت است فقط میخواهد عبادت کند و از دنیایش نمیتواند لذتی ببرد ولی کسی که دل مشغولیش مولایش باشد،دنیا و آخرتش را توامأ دارد و لذت و بهره کافی از دنیا و آخرتش خواهد برد.
کمالی ادامه داد: دومین امر مورد توجه حضرت زهرا (س)عشق به رسول مبارک است و در مرحله سوم انفاق در راه خدا با شرایطی که دستور اسلام است،امید است که ما مادران و زنان با تاسی به ساحت زهرا سلام الله پیرو واقعی حضرتش باشیم.
از دیگر مصادیق زهرا که برای همه ما زنان و مردان واجب و لازم است،عفت در گفتار و کردار و رفتار است که شامل چشم و گوش و هوش و اقتصاد و معیشت است و امروز بیشتر از همیشه به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا سلام الله نیازمندیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها