خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
آیین «عصر خاطره انقلاب اسلامی» با حضور پیشکسوتان و خانواده شهدای انقلاب اسلامی استان فارس به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۶۲۸۰
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در این آیین که با مشارکت دستگاه های مختلف استان برگزار شد جمعی از پیشکسوتان انقلاب اسلامی شیراز خاطرات خود را از دوران انقلاب و مبارزات بر علیه رژیم ستمشاهی بیان کردند.

آنچه در عصر انقلاب اسلامی بر ما گذشته جز زیبایی نبوده است

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در این آیین اظهار کرد: این روزگار، عهد انقلاب اسلامی است و آنچه در این عهد بر ما گذشته جز زیبایی نبوده است.

محمد کرم اللهی افزود: در چهل سال گذشته گاهی فرو افتادیم و در خون خود علتیدیم اما باز بلند شدیم و آنچه را دیدیم جز زیبایی نبوده است چرا که در عاشورا یاد گرفتیم «ما رایت الا جمیلا!»

کرم اللهی ادامه داد: خداوند بزرگ را شاکریم برای این نعمت و این هدیه ی خوش و شیرین و پر حلاوت و گرامی می داریم یاد همه مبارزان شهیدان رزمندگان و همه آنها که در سنگر دفاع از اسلام، قرآن، دین، معرفت،مهربانی و محبت جنگیدند و مبارزه کردندو مهر و زیبایی آفریدند.

وی تصریح کرد: این برنامه در طلیعه چهلمین بهار انقلاب اسلامی محصول تلاش دستگاه های فرهنگی و ماحصل یک کار جمعی است.

کرم اللهی بیان کرد: دستگاه هایی که چهل سال تلاش کرده اند و امروز گرد هم آمده اند تا چهلمین فجر پیروزی را گرامی بدارند.

حاشا که به خون شهیدان خیانت کنیم

مدیر مرکز مستندات انقلاب اسلامی شیراز نیز در این مراسم خاطرات خود را از انقلاب اسلامی و دوران مبارزه، راهپیمایی ماه محرم جمعیت اتحاد حسینی و راه اندازی این مرکز را بیان کرد.

رسول «عزیز» قائدشریفی اظهار کرد: خدا را خوش نمی آید من از وقتم و زندگی ام و خانواده ام بگذارم و قریب ۱۲۸ ملیون تومان برای این مرکز بدهکار شوم اما نهادها و ادارات ذیربط فقط از مرکز دیدار کرده و به به بگویند اما هیچ کمکی به ما نکنند.

وی افزود: مدیران استان بدانند از آمریکا مراجعه کردند که ما حاضریم این مدارک و اسناد را بخریم و تو را از خاک بلند کنیم. بی بی سی هم پیشنهاد داشت مگر بقیه آرشیو و اسنادها را نبردند؟! اما حاشا و کلا که به خون شهدا خیانت کنیم.

در ادامه این نشست حسین فرهنگ اصلاحی از مبارزان انقلاب اسلامی و از شاهدین شهادت شهید اکبر رستمی نخستین شهید شیراز در جریان پیروزی انقلاب اسلامی خاطراتی را از دستگیری خود و شهادت این شهید بزرگوار بیان کرد.

سردار قاسم سلطان آبادی دیگر خاطره گوی این مراسم بود که خاطرات خود را از واقعه پنج رمضان شیراز اظهار داشت.

رونمایی از کتاب عکس انقلاب اسلامی شیراز

در این مراسم پس از اجرای یک قطعه ملی میهنی با صدای مهدیا علیزاده، با حضور شهردار شیراز و رییس حوزه هنری و جمعی از مدیران ضمن رونمایی از پوستر نمایش روزهای بی قوام، زنگ تئاتر انقلاب نواخته شد.

این نمایش از امشب به مدت یک هفته شامل ده اجرا به کارگردانی اصغر گروسی در مجموعه هنر شهر آفتاب روی صحنه می رود.

در ادامه این مراسم با حضور همین جمع از تازه ترین اثر واحد مطالعات فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با عنوان شیراز در آیینه انقلاب اسلامی شامل عکس های انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ شهر شیراز به کوشش رسول قائدشرفی و مجید ایزدی رونمایی شد و سپس از خانواده اولین شهید انقلاب اسلامی شیراز شهید اکبر رستمی و خانواده جمعی از سهدای انقلاب اسلامی تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها