خبرهای داغ:
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی خبر داد

نمایش فیلم های دهه فجر در مناطق روستایی/ فعالیت 25 مرکز کانون در سطح استان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به حرکت خودرو نمایش سیار با عنوان قاصدک کانون با حضور در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهر در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: قاصدک کانون تازه ترین فیلم ها را برای کودکان و نوجوانان در ایام دهه فجر به نمایش می گذارد.
کد خبر: ۹۱۰۴۷۳۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان صبح امروز درجمع اصحاب رسانه اظهار داشت: 40  سالگی در فرهنگ ما دوران پختگی و نشاط است و انقلاب اسلامی ایران در طول چهل سال که ازعمر آن می گذرد به رغم همه مشکلات تمام عرصه ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و دستاوردهای خوبی را از آن خود کرده است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: امسال که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم باید این فرصت را مغتنم بشماریم  و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران را معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه کانون مسئول کمیته کودک و نوجوان استان نیز هست گفت: اگر چه کودکان و نوجواتان امروز در جریان اقدامات و فعالیت های انقلاب اسلامی نبودند اما با امانت گرفتن این میراث ملی سعی می کنند تا با روحیه  ولایت مداری این ارزش را مانند جانشان حفظ کنند.

حمیدی بیان کرد: تمام تلاش ما در کانون براین است تا کودکان و نوجوانان ضمن آشنایی با برنامه ها کانون در کنار آن امید و پویایی را افزایش دهیم و آرمان ها و دستاوردهای انقلاب را تبیین و تامین کنیم.

وی با بیان اینکه مراکز کانون پرورش فکری کودکان شاهد نشاط و پویایی درعرصه علمی و ادبی و فرهنگی درسراسراستان است افزود: کاری که برای کودک و نوجوان انجام شود نتیجه مطلوبی برای اجتماع در آینده دارد زیرا تخصصی ترین جایگاه برای رشد فکری و فرهنگی کودکان کانون پرورش فکری کودکان است

حمیدی نگاه وسیع به مهارت آموزی  و تلاش برای رشد و تقویت آن برای حل مسائل جامعه را از جمله اهداف دنبال شده در کانون دانست و افزود: در ایام دهه فجر تعداد۵۰۰ برنامه در کارگروه کودک و نوجوان در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تجدید میثاق با آرمان های امام راحل، حضور در مزار شهدا، دیدار از جانبازان و خانواده شهدا و مدافعان حرم، فضا سازی های هنرمندانه، پخش سرودهای انقلابی، معرفی وقایع، دعوت از پدر و ماودر شهدا جهت بیان وقایع آن دوران از جمله برنامه های کانون در بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در ایام دهه فجر است.

حمیدی با اشاره به کسب رتبه کشوری توسط شیش عضو کانون ادامه داد: درقبل از انقلاب تنها دو مرکز فکری کودکان در طبس و بیرجند با۶ نفر کارمند اداره می شد در حالیکه امروز تعداد مراکز کانون در سطح استان ۲۵ مرکز است که ۱۲۰نفربه عنوان کارکنان مراکز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در قبل از انقلاب اسلامی تعداد ۱۲هزار جلد کتاب توسط کانون انتشار  و توزیع می شده اما امروزاین تعداد بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب است و این در حالی است که بیش از ۱۰۰عنوان کتاب جدید در تیراژهای مختلف به مراکز فرهنگی و هنری کانون ارسال می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان خراسان جنوبی ادامه داد: تعداد اعضا کودک و نوجوان کانون در قبل از انقلاب ۳۰۰ نفر بوده و این در حالی است که امروز بیش از ۳۶هزار نفر کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری هستند.

وی افزود: پس از انقلاب ۱۲کتابخانه سیار روستایی دایر است که قبل از انقلاب وجود نداشت و همچنین تعداد روستا تحت پوشش کانون که قبل از انقلاب وجود نداشته امروز بیش از ۲۵۰ روستا تحت پوشش کانون  پرورش فکری کودکان است..

حمیدی ادامه داد: راه اندازی کانون زیان ایران و آموزش زبان انگلیسی با فعالیت دو شعبه در استان، تاسیس مراکز عرضه محصولات فرهنگی کانون مانند کتاب و لوازم التحریر ایرانی و اسلامی، بهرمندی کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار استان از حضور گروه های نمایشی کشوری با سفر تریلی تئاتر سیار به مناطق روستایی و عشایری محروم و اعزام کاروان فرهنگی به مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی به منظور تسکین آلام روحی کودکان از دیگر برنامه های  دنبال شده در کانون بعد از انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به حرکت خودرو نمایش سیار با عنوان قاصدک کانون با حضور در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهر در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: قاصدک کانون تازه ترین فیلم ها را برای کودکان و نوجوانان در ایام دهه فجر به نمایش می گذارد همچنین در این مدت  پنج نمایش عروسکی با عنوان مهرواره های عروسکی برای سه هزار ۲۰۰ کودک و نوجوان به نمایش در خواهد آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها