افزایش دمای آب اکوسیستم دریایی در خلیج فارس را تهدید می‌کند

بوشهر - معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: علاوه بر فعالیت صنعت، افزایش دمای سطح آب در خلیج فارس و دریای عمان تهدیدی برای آبزیان در این منطقه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۲۹۶۳
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

افزایش دمای آب اکوسیستم دریایی در خلیج فارس را تهدید می‌کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، پروین فرشچی اظهار داشت: هر ساله نشست مدیران محیط زیست استان‌های ساحلی کشور را در یکی از استان‌ها برگزار می‌کنیم که امسال این نشست در جزیره خارگ استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: علت انتخاب جزیره خارگ برای میزبانی از این نشست این است که فعالیت‌های خیلی زیادی اینجا وجود دارد و اهمیت بسیار زیادی از نظر اقتصادی و زیست‌محیطی در کشور دارد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: در جزیره خارگ گونه‌های مرجانی غنی وجود دارد و این جزیره میزبان صنایع نفتی است و چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که توسعه پایدار با همه جوانب آن مد نظر باشد و مرجان‌ها از نظر سلامت وضعیت خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: مرجان‌ها بستر بسیار خوبی را برای دیگر گونه‌ها به‌وجود می‌آورند و در واقع زیستگاهی برای زندگی دیگر گونه‌های آبزی هستند. انتظار ما از مجموعه‌ای که همه مجتمع‌های صنعتی این است که به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و مسئولیت زیست‌محیطی با کمک این صنایع این گونه‌ها را حفظ کنیم.

فرشچی خاطرنشان کرد: در صورتی که بررسی‌ها نشان دهد که گونه‌های مرجانی در حال نابودی و زوال هستند، با توجه به اینکه صنعت را نمی‌توانیم جابجا کنیم، بتوانیم این گونه‌های مرجانی را به زیستگاه دیگری جابجا کنیم.

افزایش دمای آب اکوسیستم دریایی در خلیج فارس را تهدید می‌کند

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: وضعیت سلامت مرجان‌ها برای اکوسیستم‌های دریای بسیار حائز اهمیت است و انتظار داریم صنایع در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه در منطقه خلیج فارس و دریای عمان شاهد تغییرات اقلیمی هستیم و دمای سطح آب و دریا نسبت به سال‌های قبل در حال افزایش است، این مسائل روی اکوسیستم دریایی تاثیرگذار بوده است.

فرشچی بیان کرد: مسئله تهدید اکوسیستم دریایی فقط مربوط به صنعت نیست و با توجه به افزایش دمای سطح آب نیازمند این هستیم که دقت بیشتری داشته باشیم تا آلودگی بیشتر مسئله را بغرنج‌تر نکند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار