خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر عنوان کرد

استفاده از سامانه‌های اطلاع‌رسانی اولویت حیاتی شرکت توانیر

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر گفت: در حوزه بهره‌برداری سیاست‌های اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به عنوان اولویت شماره یک مدنظر قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۰۹۹۰۷۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

استفاده از سامانه‌های اطلاع‌رسانی اولویت حیاتی شرکت توانیربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسعود صادقی در جلسه نظارت عالیه بر فرایندهای بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، حوزه بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان همدان را حوزه فعال در کشور عنوان کرد و افزود: گزارش‌های رسیده به شرکت توانیر گویای فعالیت پویا و رو به جلو این حوزه بوده است.

وی با اشاره به وظایف حوزه نظارت عالیه گفت: کلیه فرایندهای این حوزه بر اساس چک لیست‌ها و سوالات مشخص بررسی می‌شود و برای هر شرکت چک‌لیست‌هایی بر اساس فعالیت‌های انجام شده تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چک‌لیست یک خودآموز برای شرکت‌های برق است، ادامه داد: با ارائه این چک لیست‌ها کف انتظار شرکت توانیر از سایر شرکت‌ها مشخص شده و عملکرد و فرایندها بر اساس آن بررسی می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر با اشاره به خاموشی‌های تابستان گذشته عنوان کرد: مردم مصرف‌کننده انرژی هستند و دسترسی آنی آنها به برق موضوعی طبیعی است که علت‌های دقیق خاموشی‌ها را برنمی تابند.

وی با بیان اینکه خاموشی‌ها و اتفاقات جانبی آن یک درس آموزی برای شرکت‌ها به همراه داشت، افزود: در نشست با وزیر نیرو ماموریت‌های جدیدی به مدیران عامل استان‌ها داده شده تا سیاست‌های متفاوتی را در حوزه مدیریت مصرف مشترکین در پیش بگیرند.

صادقی ادامه داد: در حوزه بهره‌برداری سیاست‌های اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به عنوان اولویت شماره یک مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در خاموشی‌های امسال مردم ابتدا نسبت به قطعی برق و بعد نسبت به عدم اطلاع‌رسانی قبلی شاکی بودند، گفت: این حق مسلم هر مشترک برق، است که نیازمند اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی دقیق است.

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه دیگر روش‌های سنتی اطلاع‌رسانی جوابگو نیست، بیان داشت: شرکت‌های برق باید با اجرای سامانه‌های مکانیزه مجهز شوند و پیام‌های شبکه 121 شرکت‌ها به صورت هوشمند اطلاع‌رسان و پاسخگو باشند.

وی بر استفاده از شبکه وب و نرم‌افزار GIS تاکید کرد و گفت: به راحتی می‌توانیم بر اساس نقطه مکانی افراد، مشترکین را نسبت به قطعی برق مطلع کنیم.

صادقی استفاده از سامانه‌های اطلاع‌رسانی را اولویت حیاتی شرکت توانیر عنوان کرد و افزود: با سامانه کنترل و مدیریت بار در مقاطع تابستان برای مشترکانی که در زمان پیک بار مصرف خود را مدیریت نمی‌کنند برنامه‌ریزی‌هایی برای خاموشی آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر این سامانه در تهران، اهواز و خوزستان با موفقیت در حال اجرا است و 800 مگاوات از این طریق پیاده‌سازی شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه هر سال با وسواس زیادی بودجه شرکت‌ها را در حوزه بهره‌برداری تنظیم می‌کنیم، تصریح کرد: متاسفانه برخی شرکت‌ها به اجرای بودجه و انطباق آن با عملکرد خود مقید نیستند.

وی تاکید کرد: واحدهای بهره‌برداری تا پیاده‌سازی پروژه‌ها، عملیات نگهداری و تعمیرات خود را بر اساس روش‌های IT اجرا کنند.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود از همکاری شرکت توزیع برق استان همدان در رفع مشکلات تأمین برق و اصلاحات در زلزله کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: شرکت توزیع برق استان همدان به لحاظ حضور نفرات و تأمین امکانات همکاری مجدانه‌ای با استان کرمانشاه انجام داد.

وی گفت: کشور با چنین رفتارهایی قطعا بیمه خواهد شد و وحدت اسلامی بین مردم مستحکم‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات