خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد

اجرای طرح‌های مبارزه با سرقت در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اجرای طرح‌های مبارزه با سرقت به همت قرار‌گاه سرقت پلیس گفت: در این راستا ۳۷ سارق در استان همدان دستگیری شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۹۲۹۷۸
|
۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

اجرای طرح‌های مبارزه با سرقت در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تلاش پلیس برای تامین امنیت شهروندان شبانه روزی است، اظهار داشت: یکی از طر‌ح‌های این حوزه هم که توسط قرار‌گاه سرقت پلیس به اجرا در‌می‌آید  طرح‌های مبارزه با سرقت است.

وی افزود: برای تحقق این هدف که تامین‌کننده امنیت و آسایش مردم است، ماه گذشته 32 سارق در شهرستان رزن دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی شدند که اگر بخواهیم این تعداد دستگیری را با مدت مشابه سال قبل مقایسه کنیم به ترتیب 100، 67 و 50 درصد کاهش سرقت از منزل، خودرو و دام‌ها را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان داشت: در روز‌های اخیر دو سارق مغازه  با تماس مردمی تویسرکان در کمتر از دو ساعت دستگیر شدند؛ که سارقان  مواد غذایی مانند برنج، روغن و مواد غذایی دیگری را سرقت کرده  بودند. در شهرستان نهاوند هم سه سارق خودرو  موتور‌سیکلت به دام پلیس افتادند.

وی افزود: این سارقان علاقمند به سرقت قطعات خودرو(باطری)، موتور‌سیکلت و حتی  سنگ باسکول و  سیم مهار تیر‌های برق بودند که دستگیری و  اعتراف آنان متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شدند.

سردار کامرانی صالح اظهار داشت: افزون بر مراقبت دایمی پلیس برای تامین امنیت، شهروندان هم باید برای پیشگیری از سرقت‌ها محل کار و زندگی خود را به وسایل حفاظتی مانند دوربین‌های مدار‌بسته مجهز کرده و از در دسترس و دید قرار دادن مدارک و وسایل با ارزش  بپرهیزند و هر رفتار و آمد و شد غیر‌منطقی و مشکوکی را به پلیس اطلاع دهند.

وی عنوان کرد: شهروندان استان همدان حتما باید با استفاده از کرکره‌های شکاف‌دار امکان دید داخل محل کار یا کسب خود را برای عابران و به خصوص پلیس در ساعت‌های مختلف فراهم کنند و در نصب  دزدگیر و دوربین‌های مدار بسته و درب‌های ضد سرقت سهل‌انگار نباشند همچنین استفاده از قفل‌های سوئیچی مقاوم در مقابل برش هم ظرفیت امنیتی این امکان را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار