خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار فارس:
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار فارس گفت: برای حل مشکلات سیاسی اجتماعی هم باید از عمران و اقتصاد قوی شروع کنیم.
کد خبر: ۹۰۹۸۳۴۹
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار فارس تأکید کرد: برای حل مشکلات سیاسی اجتماعی هم باید از عمران و اقتصاد قوی شروع کنیم.

وی با بیان اینکه معرفی قریب به نیمی از استانداران کشور در بازه زمانی کوتاهی دنبال شد، گفت: پیش بینی حضور شخص وزیر کشور در این برنامه ها، سبب طولانی شدن این روند می شد؛ بنابراین نمایندگانی از سوی ایشان در مراسم معارفه استانداران حضور یافتند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این مراسم خاطر نشان کرد: اسماعیل تبادار؛ استاندار سابق فارس با علم، تجربه ،صبر و مدیریت، امور را با کمترین هزینه پیگیری می کرد.

ذوالفقاری همچنین از زحمات رحمانی در دوران سرپرستی استانداری فارس تقدیر کرد و افزود: خوشبختانه در این دوران خلایی در استان وجود نداشت.

وی با اشاره به روند انتخاب و انتصاب استانداران عنوان کرد: وزارت کشور، در دوره جدید، در انتخاب استانداران، اولویت را بر استفاده از نیروهای درون سازمانی قرار داده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در تبیین دلایل رویکرد وزارت کشور در انتخاب استانداران، ادامه داد: یکی از آسیب های مدیریت عالی و حتی مدیریت میانی این است که مدیران در بدنه سازمان ها کار نکرده اند و اگرچه تلاش میکنند مسلط بر امور شوند اما فرصت های زیادی را از دست می دهند.

وی  با اشاره به رای اعتماد دولت به رحیمی به عنوان استاندار فارس گفت: رحیمی در بدنه وزارت کشور، مراتب پیشرفت را در حوزه های مختلف کارشناسی و مدیریتی طی کرده و تجارب لازم را کسب کرده است.

معاون وزیر کشور افزود: حرکت پرشتاب در عرصه های اقتصادی و عمرانی، جزء اولویت های اصلی است و برای حل مشکلات سیاسی اجتماعی هم باید از عمران و اقتصاد قوی شروع کنیم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه  رحیمی شناخت خوبی از استان دارد تصریح کرد: استاندار جدید فارس علاوه بر بومی بودن و شناخت از استان  اهل تعامل و دارای روحیه مشورت پذیری و  اهل تشخیص و تصمیم گیری است. وی افزود: در مجموع، تشخیص وزارت کشور این است که رحیمی به دنبال کار است و امروز کشور، نیازمند کار و تلاش است.

دبیر شورای امنیت کشور، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمن فشارهای زیادی به کشور وارد میکند تا ثبات و آرامش کشور را به هم بزند و در همین راستا؛ تحریکات زیادی را دنبال می کند؛ تا هیجانات اجتماعی را در کشور دامن بزند و در این مسیر، ثقل کار هم بر مسایل اقتصادی قرار گرفته است.

ذوالفقاری با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم از امنیت کشور رضایت دارند  ابراز داشت: حجم گسترده ای از خارج کشور به دنبال این بودند که امروز ۱۷ دی تحرکاتی ایجاد کنند،  اما مردم ما  هوشیار و آگاه هستند و به رغم همه مشکلات و گرفتاری ها، می دانند که از به هم ریخته شدن ثبات و امنیت کشور، ایران و  همه  ایرانیان متضرر خواهند شد.

نماینده وزیر کشور تصریح کرد: بیش از 70 درصد  مردم معتقدند، با فساد مبارزه می شود و اتفاقات اخیر را مثبت دانسته اند. 

ذوالفقاری با بیان اینکه طراحی های دشمن بر پایه ایجاد نارضایتی در مردم استوار است، گفت: اگر ما بخواهیم به صبر و فهم مردم پاسخ مثبت بدهیم باید در جهت ارتقای رضایتمندی حرکت کنیم. برای ارتقای رضایتمندی هم نیازمند روش و ابزار هستیم و به صرف تکرار و یادآوری آرمان ها و اهداف به نتیجه نمیرسیم؛ چرا که این آرمان ها و اهداف در قانون اساسی و اسناد بالا دستی ذکر شده است.

ذوالفقاری ادامه داد: چاره کار در پی جوئی ابزارها و روش های مؤثر برای ارتقای کار آمدی است که نتیجه مستقیم آن، افزایش رضایتمندی عمومی خواهد بود.

وی باطرح این پرسش که چرا علیرغم اینکه، مدیران ما وقت و انرژی زیادی را صرف کار میکنند، اما نتیجه دلخواه حاصل نمیشود، گفت: مردم انتظار دارند؛ موانع کسب و کار بر طرف شود و در بروکراسی های اداری اسیر نشوند. مردم میخواهند؛ خدماتی که به آنها ارایه میشود تسهیل شود. در نتیجه ما به عنوان مدیران، باید ببینیم چطور میتوانیم هزینه ها را کاهش دهیم و چکار کنیم که حضور ما در جلسات وهمایش ها اثر بخش باشد.

ذوالفقاری با بیان اینکه بخش زیادی از درآمدهای کشور، صرف هزینه های جاری می شود، گفت: روشن است که باید هزینه ها را کم کنیم و این مهم، صرفاً با بیان راهبرد و نظائر آن، محقق نخواهد شد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه امروز نمیتوان  با روندهای مبتنی بر بروکراسی تمرکزگرا، کاهش هزینه ها و افزایش کارآمدی را دنبال کرد، گفت: باید از این پیچیدگی های بروکراتیک بکاهیم و در مقابل، دولت الکترونیک را به معنای واقعی حاکم کنیم.  باید از مسیر تمرکز گرایی خارج شویم و در همه تشکیلات کشور  به سمت تمرکز زدایی پیش برویم.

ذوالفقاری همچنین ضمن اشاره به ضرورت توجه به عرصه های مختلف مورد نظر و یا نیاز مردم، بر اولویت سوق دادن جامعه به سمت کار و تلاش عمومی و پرهیز از در گیرکردن اذهان به هیجانات کاذب سیاسی تأکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها