خبرهای داغ:
گزارش بسیج از همایش خادمیاران رضوی شاهرود،

از ثبت نام ۱۵۰۰ شاهرودی در سامانه خادمیاران رضوی تا تشکیل ۶۱ دفتر محلی و تخصصی خادمیاری

همایش خادمیاران رضوی شاهرود با حضور ۵۰۰ خادمیار رضوی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در راستای انس و مودت اعضا برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۷۰۳۲
|
۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، همایش بزرگ خادمیاران رضوی در شهرستان شاهرود ظهر امروز با حضور بیش از ۵۰۰ خادمیار برگزار شد.
این همایش به همت دفتر آستان قدس رضوی شاهرود در سالن اجتماعات زغال‌سنگ البرز شرقی با حضور خادمیاران رضوی، فرمانده گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و شهردار شاهرود برگزار شد.
در این گردهمایی، عرب‌پور مسؤول رسانه‌ای دفتر آستان قدس رضوی استان سمنان در سخنانی با اشاره به طرح خادمیاری رضوی که از سال ۱۳۹۴ استارت آن با انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی و ابلاغ مقام معظم رهبری آغاز شد، گفت: کمک به مستضعفان و فعالیت فرهنگی علاوه بر مشهد در کل کشور انجام شود که طرح خادمیاری رضوی از آن جمله است و خدمت داوطلبانه به اسم امام رضا (ع) انجام می‌شود.
وی با اشاره به تشکیل ۲۵ کانون با رویکرد‌های فرهنگی، تأمین مالی و امداد مستضعفین و خادمیاری و وقف و نذر برپا شده است، گفت: سامانه خادمیاران رضوی جهت ثبت‌نام افراد و استفاده از امکانات آن طراحی شده است و افرادی که تأیید شوند از امکانات این سامانه می‌توانند استفاده کنند.
مسؤول رسانه‌ای دفتر آستان قدس رضوی استان سمنان با تشریح سامانه خادمیاران رضوی، بر لزوم انتخاب عرصه‌ها و خدمت خادمان تأکید کرد.
خادمیاری مخصوص حضور در حرم نیست
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی رئیس ستاد آستان قدس رضوی در شاهرود ظهر امروز در همایش خادمیاران رضوی با بیان اینکه در زمان تولیت جدید آستان قدس رضوی، خدمات این آستان گسترش خوبی پیدا کرده است که ازجمله آن طرح خادمیاران رضوی است، به روایتی از امام رضا (ع) اشاره کرد.
وی افزود: امام رضا (ع) بیان می‌کنند کسی که من را در طوس زیارت کند، هم‌درجه من و با من خواهد بود.
رئیس ستاد آستان قدس رضوی در شاهرود با بیان اینکه ارائه خدمات به محرومان به نام امام رضا (ع) در حقیقت خود زیارت امام رضا (ع) است، گفت: کار خادمیاران رضوی زیارت دلی و متصل و از بعید است که این اتصال ادامه دارد و در کار‌هایی که انجام می‌شود، باید قدردان باشیم.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: خادمیاری مخصوص حضور در حرم نیست و خدمت به محرومان به یاد امام رضا (ع) هم زیارت است.
ثبت‌نام ۱۵۰۰ شاهرودی در طرح خادمیاری رضوی
مسؤول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود با اشاره به ثبت‌نام یک هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه خادمیاران رضوی از شهرستان شاهرود گفت: در شهرستان شاهرود، ۶۱ کانون محلی و تخصصی خادمیاران رضوی تشکیل شده است.
مرتضی احمدیان با بیان اینکه تاکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر توفیق ثبت‌نام در سایت آستان قدس رضوی را داشته‌اند، گفت: در حدود یک سال گذشته، ۵۶۰ نفر پرونده تشکیل داده و خادمیار حرم رضوی شده‌اند.
وی گفت: ۳۰۰ پرونده آماده داریم که ارسال خواهد شد و تعدادی هم آماده کار هستند و جمع حاضر پذیرفته‌شدگان در خادمیاری خواهند بود و این جلسه برای انس و مودت آنهاست.
مسؤول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود افزود: افراد مختلف با تخصصی که دارند، اعلام آمادگی کردند تا خادم شوند و بنا به تأکید رهبر انقلاب باید به محرومان خدمت شود و اولویت آستان قدس رضوی، خدمت‌رسانی به مردم است.
احمدیان خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ عرصه خدمتی برای خادمیاران تعیین شده که باید حتماً یکی از عرصه‌ها را برای خدمت به مردم و محرومان مشخص کنند.
وی با اشاره به عرصه‌های خدمتی گفت: حقوقی، سلامت، زائر اولی، رسانه، ورزش، کتاب، تبلیغی، اردوی جهادی ازجمله عرصه‌ها بوده و ۳۵ کانون محلی در شهرستان و ۲۶ کانون تخصصی تشکیل شده است.
مسؤول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود با دعوت از عموم مردم برای حضور در طرح خادمیاران رضوی گفت: تاکنون ۸۰ پزشک متخصص و ۲۰ حقوقدان و متخصصان دیگر رشته‌ها برای خدمت به مردم و محرومان اعلام آمادگی کرده‌اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها