خبرهای داغ:

اولین عمل آنژیوگرافی در بیمارستان امام حسین (ع) انجام شد

با راه اندازی بخش جراحی قلب؛ اولین عمل آنژیوگرافی در بیمارستان امام حسین (ع ) شاهرود در روز شنبه ۸دی ماه ۱۳۹۷انجام شد.
کد خبر: ۹۰۹۴۷۴۲
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتررضا چمن با اشاره  به بهره برداری از بخش جراحی قلب اظهار کرد: در پی تلاش های صورت گرفته در سنوات گذشته در راستای تامین فضای فیزیکی و بخش عمده ای از تجهیزات، افتتاح بخش آنژیو گرافی و جراحی قلب با حضور وزیر محترم  بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال ۹۶ صورت گرفت و خوشبختانه امروز با تکمیل و تامین تجهیزات و نیروی متخصص مورد نیاز شاهد بهره برداری از این بخش با مشارکت بخش خصوصی و با استفاده از کادر متخصص و فوق تخصص مجرب و با تعرفه دولتی می باشیم.
چمن در ادامه افزود: در هرماه حدود ۱۰۰نفر از بیماران نیازمند به خدمات آنژیوگرافی  ،آنژیوپلاستی و جراحی قلب به خارج از شاهرود ارجاع داده می شوند که با راه اندازی این بخش نیازی به ارجاع و اعزام این بیماران نخواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: راه اندازی این بخش به تشخیص اختلالات عروقی ارگان های حیاتی همچون قلب ، مغز ،ریه و کلیه کمک می کند و همجنین امکان جراحی بسته (آنژیو پلاستی )عروق را فراهم می نماید که در ادامه حسب نیاز امکان جراحی باز قلب نیز در این مرکزمهیا می گردد.
چمن با اشاره به مشخصات این مرکز گفت:بخش جراحی قلب بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با زیر بنای ۴۸۰۰متر مربع و ۳۴تخت شامل ۱۵تخت بستری و ۱۹تخت مراقبت های ویژه (ICU و CCU) و با اعتباری بالغ بر ۲۵۰میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی این بخش برای پذیرش بیمار از جمعیت تحت پوشش این دانشگاه و همچنین سایر مناطق همجوار از راه اندازی این بخش بعنوان یک فرصت مغتنم برای خدمت رسانی به مردم این دیار و مراجعه کنندگان از سایر مناطق یاد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها