خبرهای داغ:

اختراع دستگاه تولید کمپوست از زباله با تلاش مخترع بیرجندی

مخترع بیرجندی موفق به ساخت دستگاه تولید کمپوست از زباله شد.
کد خبر: ۹۰۹۴۴۶۱
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جوان مخترع بیرجندی گفت: در این اختراع با استفاده از زباله های تر خانگی مانند پوست انواع میوه ها و سبزیها می توان تولید کمپوست برای مصارف خانگی چون خاک گلدانها و باغچه ها کند.


هادی نیا، به مزیت های دستگاه تولید کمپوست از زباله های تر اشاره کرد و افزود: کمک به حفظ محیط زیست، استفاده از زباله های تر حاوی مواد آلی، تأمین کود مورد نیاز گلدانها و باغچه های منازل، تفکیک زباله از مبداء و کاهش آلودگی سفره های آب زیرزمینی از طریق کاهش زباله های تر از جمله مزیت های این دستگاه است.


این مخترع 30 ساله گفت: برای استفاده از این دستگاه بایستی تمامی زباله های تر به جز موادی که حاوی چربی ها و پروتئین ها هستند را به داخل خردکن دستگاه ریخته و پس از خرد شدن در مخزن نهایی تخلیه می شود و در این مرحله پس از 48 ساعت به کمک دو سیستم گرمایشی و هوادهی مواد تجزیه و تبدیل به کود کمپوست می شوند.


هادی نیا، با بیان اینکه این اختراع کاربرد خانگی دارد، افزود: هم اکنون نمونه اولیه این محصول ظرف یک سال ساخته شده است ولی برای تولید انبوه نیازمند حمایت سرمایه گذاران هستیم.


این فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت شهری، با بیان اینکه تنها نمونه خارجی این دستگاه متعلق به کشور آمریکاست، گفت: تجهیزات بومی و قیمتی حدودی 20 درصد ارزان تر از نمونه خارجی، بخشی از مزیت های این اختراع است.


مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان هم از حمایت مخترعان و مبتکران خبر داد و گفت: برای کمک به این طرح از رسیدن ایده به محصول نهایی، این سازمان 3 میلیون تومان کمک بلاعوض کرده است. 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظرات
پر بیننده ها