خبرهای داغ:
سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز در دیدار با بهبودی:

توسعه روابط تجاری موجب بهبود مناسبات سیاسی و اقتصادی ایران و ترکیه می‎شود

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز گفت: هر قدر روابط تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه توسعه یابد موجب بهبود روابط و مناسبات سیاسی و اقتصادی بین دو کشور خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۹۳۹۹۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان، «حسین گون گور» ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان اظهار کرد: تجارت و سرمایه‎گذاری لکوموتیو پیشرفت کشورها هستند و وظیفه بنده این است در حوزه ماموریتی خود در جهت بهبود روابط تجاری ترکیه با ایران تلاش کنم.
وی افزود: در دیداری که با استاندار آذربایجان‎شرقی داشتیم مقرر گردید در مواقع مقتضی مختلف در ارتباط با توسعه روابط فی‌ما بین دیدار و گفت‎وگو داشته باشیم.
گون‎گور در عین حال خاطرنشان ساخت: مهمتر از امضای قراردادهای مختلف عمل به تعهدات و پیشبرد امور است و نقش ما به عنوان دولت این است که زمینه‎های تجارت فعالان بخش خصوصی را در کشورهای متبوع فراهم آوریم.
سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز به نقش مهم جاده تبریز- ترابزون در توسعه روابط دوجانبه ایران و ترکیه اشاره و اضافه کرد: دو کشور هم مرزی ارزشمندی با یکدیگر دارند و باید زنجیره تدارکات تجارت را در این عرصه تکمیل کنیم.
وی بر لزوم تقویت زیرساخت‎های ارتباطات فیبر نوری تاکید کرد و گفت: بخش خدمات در اقتصاد بسیار مهم است که متاسفانه همواره مورد غفلت قرار می‎گیرد و باید به این مسئله نیز توجه داشته باشیم.
گون گور ابراز داشت: سرنوشت دو کشور همسایه به هم گره خورده و بنده تا آنجا که بتوانم برای توسعه روابط ترکیه با ایران و بویژه تبریز تلاش خواهم کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار