خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مسیر عبور مسئولان و مدیران کشوری قرار دارد، بهتر است که مسئولانی که وارد شیراز می‌شوند ابتدا بازدیدی از این مرکز فرهنگی داشته و ادای احترامی به ساحت مقدس شهدای گمنامی که در این مرکز مدفون هستند، داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۹۲۵۶۸
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در هشتمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های باغ موزه دفاع مقدس استان پرداخت و گفت: از آنجا که مركز فرهنگی دفاع مقدس در مسیر عبور مسئولان و مدیران كشوری قرار دارد، بهتر است كه مسئولانی كه وارد شیراز می‌شوند ابتدا بازدیدی از این مركز فرهنگی داشته و ادای احترامی به ساحت مقدس شهدای گمنامی كه در این مركز مدفون هستند، داشته باشند.

به گفته وی، در راستای راه‌اندازی فاز دوم مركز فرهنگی دفاع مقدس كه شامل موزه‌آرایی است ۱۵۰ سوژه شناسایی شده كه ۶۰ سوژه به عنوان سوژه‌های شاخص برای سناریونویسی موزه‌آرایی انتخاب و آماده شده است.

وی افزود:‌ برای اتمام به رسیدن موزه‌آرایی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است كه همه سازمان‌ها و ادارات باید همكاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

گرامی اظهار كرد: اعتقاد بر این است باید در این حوزه قدم برداریم و برای مركز فرهنگی قدم برداشته شود و سازمان‌هایی نظیر شهرداری، سازمان مسكن و شهرسازی در این حوزه باید همكاری شایسته‌تری داشته باشند.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس یادآور شد: فارس جزو ۴ استان برتر از لحاظ تعداد شهدا، حضور رزمندگان و یگان‌ها در دوران دفاع مقدس هستیم ولی در بحث مركز فرهنگی دفاع مقدس نسبت به سایر استان‌ها مانند همدان، مازندران، تهران و غیره عقب هستیم و در این زمینه غفلت شده است.

وی همچنین به بحث تملك مغازه‌های اطراف مركز فرهنگی دفاع مقدس فارس اشاره كرد و گفتك قرار شده بود شهرداری تعدادی از مغازه‌های اطراف مركز فرهنگی را تملك كنند كه تاكنون هیچ كاری انجام نشده است اما شهرداری قول مساعد داده است كه این كار انجام دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها