خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیر کل بهزیستی استان فارس گفت: گروه‌های منحرف و فرق ضاله به منظور نفوذ در کودکان و نشر ایده‌ها و ایدئولوژی خود برای ورود به مهد کودک‌ها به صورت سازمان‌یافته تلاش کرده‌اند.
کد خبر: ۹۰۹۲۵۵۳
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان فارس، سید مرتضی موسوی مدیر کل بهزیستی استان فارس در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه خانواده ها کودکان خود را به مهدهای دارای مجوز بسپارند اظهار داشت: گروه‌های منحرف و فرق ضاله به منظور نفوذ در کودکان و نشر ایده‌ها و ایدئولوژی خود برای ورود به مهد کودک‌ها به صورت سازمان‌یافته تلاش کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مهد کودک‌ها مجوز خود را از سازمان بهزیستی دریافت می کنند، فعالیت مهد کودک‌های خانگی و بدون مجوز را غیرقانونی دانست و از خانواده‌‌ها خواست تا به منظور تامین امنیت آموزشی و تربیتی فرزندانشان، کودکان خود را به مهدهای دارای مجوز بسپارند.

موسوی افزود: در دو سال گذشته گروه‌های منحرف به منظور نفوذ در کودکان و نشر ایده‌ها و ایدئولوژی خود برای ورود به مهد کودک‌ها به صورت سازمان‌یافته تلاش کرده‌اند که به دلیل نظارت‌های بهزیستی بر مهدهای دارای مجوز موفق به ورود به این اماکن نشده اند اما در این حال از طریق مهدهای خانگی فاقد مجوز و خانه‌های بازی موفق به ورود و انجام کار تبلیغی و تاثیر بر آموزش کودکان شده اند.

وی ادامه داد: این گروه‌ها به سراغ مهدهای کودک به عنوان بهترین بستر تغییرات اجتماعی رفته‌اند و از آنجا که اصلاح یک آموزش اشتباه و غلط کاری بسیار به مراتب سخت‌تر از ارائه آموزش اولیه است والدین باید نسبت به تربیت فرزندان خود هوشیارتر باشند و برای سپردن فرزندان خود به مراکز نگهداری چون مهد کودک‌ها نهایت دقت را داشته باشند که قصوری در تربیت فرزندان ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: نظارت های بهزیستی تنها بر اماکن و مهدهایی است که مجوز خود را از سازمان بهزیستی دریافت کرده‌اند و در خصوص فعالیت این نوع مراکز غیرمجاز نظارت بر عهده اداره اماکن نیروی انتظامی و سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی و شهرداری‌هاست.

موسوی افزود: به طور کل از نظر تربیتی و آموزشی فعالیت هر گونه مراکز غیر مجوز فاقد توجیه قانونی است و مورد تایید بهزیستی نیست.

وی با انتقاد از چندگانگی صدور مجوز فعالیت در حوزه کودکان در کشور گفت: مرجع رسمی کار در حوزه کودک بهزیستی است که متاسفانه شهرداری‌ها و برخی دیگر ارگان‌ها با ورود به این موضوع، اقدام به صدور مجوز برای مراکزی چون خانه‌های بازی و خلاقیت کرده‌اند که علی رغم صدور مجوز ابزارهای نظارتی کافی ندارند و نبود نظارت بر آنها موجب بروز این‌گونه مشکلات و نفوذ گروههای ضاله در این مراکز شده است که تربیت کودکان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

نفوذ فرقه ضاله در مهدکودک‌های خانگی و خانه‌های بازی

مدیر کل بهزیستی استان فارس ادامه داد: خانه‌های بازی و خلاقیت مورد تایید این سازمان نیست و همه اینها بخشی از فعالیت‌های ما در مهد کودک‌هاست که به طور کامل در مهدها انجام می‌شود و از برنامه‌های مصوب مهدهای کودک است.

موسوی با بیان اینکه بیش از 15 مرکز رفاه کودک و خانواده در فارس در حال فعالیت است، افزود: ما تمام نیازهای کودک را تا ۱۲ سالگی در مهد کودک‌ها و خانه رفاه در نظر گرفته‌ایم و مرکز رفاه کودک و خانواده برای فرزندان زیر ۱۲ سال است که برنامه‌هایی را برای خانواده و کودک با هم در نظر می گیرد و موجب افزایش تعامل فرزند و والدین می شود.

وی از فعالیت بیش از یک هزار و 130 مهد کودک در فاارس خبر داد و افزود: 670 مورد از این تعداد روستا مهد و مهدهای حاشیه شهرها هستند و باقی مهدها در مراکز شهری فعالیت دارند و بیش از 53 هزار کودک در این مهدها در سال جاری پذیرش شده‌اند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات و مطالعاتی که از پنج سال گذشته در راستای رشد جامعه کودک در مهد کودک‌ها انجام شد، نداشتن رشد کافی به دلیل کمبود کالری نتیجه‌ای عمومی در بین کودکان بود که به همین دلیل با هماهنگی‌هایی که با علوم پزشکی صورت گرفت مهدهای کودک یک وعده غذای گرم را در روستا‌مهدها و حاشیه شهرها به کودکان ارائه می شود.

نفوذ فرقه ضاله در مهدکودک‌های خانگی و خانه‌های بازی

او ادامه داد: محتوای آموزشی در مهدهای کودک و در سراسر کشور یکسان است و محتواهای آموزشی را کارشناسان علم تربیت در دانشگاه و حوزه و بر اساس آخرین نیازهای کودکان و روش های تربیتی تهیه می‌کنند.

وی در پایان از خانواده ها خواست تا به هیچ عنوان فرزند خود را در اختیار مراکز غیر رسمی قرار ندهند و اعتماد نکنند و اگر به دنبال مراکز پاسخگو هستند باید به سراغ مهدها و مراکز دارای مجوز که فهرست آنها در سایت سازمان بهزیستی است بروند تا در صورت بروز مشکل بتوانند موارد خود را از طریق بهزیستی دنبال کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها