خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی:

توأم کردن علم با عمل مشکل بشر است

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: در ارتباط علم با صنعت و دانشگاه مشکل داریم به همین علت امروز در خودروسازی مانده ایم. چون اراده نکرده ایم و به این ایمان نرسیده ایم که ما می توانیم.
کد خبر: ۹۰۸۹۴۵۳
|
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان صبح امروز در جشنواره دانش پژوهش نیروهای مسلح استان که در مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد ضمن تشکر از همراهی و همکاری خوب بین نیروهای مسلح استان این انسجام و یکدلی را به برکت خون شهدا دانست و اظهار داشت:  امام(ره) ما را از یوغ استکبار و استعمار نجات داد و زمینه های ترقی ملت را فراهم کرد.

وی ضمن خداقوت و تشکر از تمام نیروهای مسلح که در برپایی کنگره شهدا همکاری کردند افزود: کنگره شهدای استان با وجود مشکلات و کاستی ها برگزار شد و 5هزار نفر خارج سالن نشسته بودند اما به دلیل اینکه زیرساخت های اینترنتی برای پخش زنده مراسم از 17 شبکه استانی و ملی  فراهم شده بود و در حسینیه جماران برخی هزینه ها در تمام اجلاسیه ها ثابت بود؛ نمی شد مکان دیگری را برای اجلاسیه نهایی انتخاب کرد.

قاسمی عنوان داشت: در سراسر دنیا نیز نیروهای مسلح در علوم فضایی و جغرافیایی در تولید علم  و اختراع همواره پیشگام بوده اند و خیلی اختراعات داشتند.

وی با بیان اینکه امروز توأم کردن علم با عمل مشکل بشر است گفت: ما ایده زیاد داریم و بعضا تبدیل به طرح می شود اما وقتی می خواهد چرخ دهنده صنعت شود  دچار مشکل می شویم.

 فرمانده سپاه استان تصریح کرد: در ارتباط علم با صنعت و دانشگاه مشکل داریم به همین علت امروز در خودروسازی مانده ایم. چون اراده نکرده ایم و به این ایمان نرسیده ایم که ما می توانیم.

وی خاطرنشان کرد: در بدترین سال از لحاظ اقتصادی برای دولت و ملت کنگره شهدا برگزار شد که از اول که برآوردها را داشتیم باید کار را بر زمین می گذاشتیم.

وی اظهار داشت: همایش دانش پژوهش نیروهای مسلح برای سومین سال است که با تقسیم هزینه ها و برنامه ها بین مجموعه نیروهای مسلح برگزار می شود و معاونت دانش پژوهش سپاه انصارالرضا علیه السلام میزبان است.

قاسمی ادامه داد: طرح های زیادی از جمله بارورسازی ابرها، تشخیص سموم آب ، دانه کن زرشک، کمپوست خانگی و غیره با حمایت معاونت دانش پژوهش سپاه استان به مرحله اختراع درآمده است و پردیس دانش بنیان با 30 دفتر کار، حمایت مالی تا سقف 10میلیون تومان و مرکز رشد و خدمات کارگاهی در اختیار پژوهشگران جوان قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: طرح های آیه های تمدن، نخبگان علمی، پژوهشکده علمی و جشنواره علمی بسیج راه اندازی شده و امروز نقش قلم از هر شمشیری برنده تر است که سلاح در دست نخبگان و عالمان است.

فرمانده سپاه استان تصریح کرد: مشکلی که در کشور داریم بودجه های پژوهشی را کم می کنیم و از پژوهشگران حمایت نمی کنیم و نخبگان ما را آمریکایی ها برای استفاده از هوش و استعداد ایرانی جذب می کنند.

وی با بیان اینکه اسرائیلی ها مدعی هستند در دزدی ابرهای باران آور کار آنان است اما باید به لحاظ علمی ثابت شود گفت: ما نخبه و متخصص کم نداریم و این نیروهای ایرانی را خیلی موارد کشورهای دیگر بکار می گیرند و آنجا ماندگار می شوند.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها