خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد

سهم ۵۵ میلیارد تومانی بخش کشاورزی قم از تسهیلات طرح رونق تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: سهمیه بخش کشاورزی از تسهیلات طرح رونق تولید در سال جاری ۵۵ میلیارد تومان است که پنج میلیارد تومان آن مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت است.
کد خبر: ۹۰۸۵۹۰۷
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
سهم ۵۵ میلیارد تومانی بخش کشاورزی قم از تسهیلات طرح رونق تولید
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد رضا طلایی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با اشاره به سهم بخش کشاورزی استان قم از تسهیلات بانکی اظهار کرد: این بخش سهم ۳۰۰ میلیارد تومانی از تسهیلات خطوط اعتباری همچون طرح توسعه اشتغال و مکانیزاسیون و صندوق توسعه ملی دارد و پرداخت تسهیلات از این خطوط اعتباری به کشاورزان قمی ادامه دارد.

وی ادامه داد: سهمیه بخش کشاورزی از تسهیلات طرح رونق تولید در سال جاری ۵۵ میلیارد تومان است که پنج میلیارد تومان آن مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت و مابقی مربوط به تسهیلات سرمایه در گردش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: امسال تاکنون به ۳۳ طرح کشاورزی در استان در قالب طرح رونق تولید تسهیلاتی به میزان ۶.۵ میلیارد تومان پرداخت شد، مهم‌ترین مشکل کشاورزان استان برای دریافت این تسهیلات مساله بدهکاری به بانک است.



لزوم آسیب شناسی کندی پرداخت تسهیلات در قم

محمد نوپوش مشاور استاندار قم در امور تولید و صنعت در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات به بخش تولید استان قم اظهار کرد: با وجود تخصیص ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان در قالب طرح رونق تولید، تنها ۱۴۰ میلیارد تومان از این تسهیلات به بخش تولید قم پرداخت شد، حداکثر تا پایان سال معادل این مبلغ به بخش تولید قم پرداخت خواهد شد.

وی افزود: باید آسیب شناسی در زمینه روند پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید صورت بگیرد تا مشخص شود که چرا روند پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم کند است، بخش تولید استان قم در زمان کنونی نیازمند دریافت کنونی تسهیلات است.



عدم تمایل فعالان گردشگری به دریافت تسهیلات طرح رونق تولید

حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در بخش پایانی جلسه با اشاره به روند پرداخت طرح رونق تولید به طرح‌های گردشگری اظهار کرد: ۴۶ طرح گردشگری استان در طرح رونق تولید ثبت نام کردند که پرونده ۴۱ طرح برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های قم ارسال شدند.

وی خاطرنشان کرد:، چون زمان بازپرداخت تسهیلات طرح رونق تولیدد برای خرید تجهیزات برای بخش گردشگری سه سال و بدون تنفس است، فعالان بخش گردشگری استان قم تمایل چندانی برای دریافت تسهیلات در این بخش ندارند.
ارسال نظرات