خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی شاهرود:

جوهره اصلی بسیج عشق به خدا و روحیه جهادی و انقلابی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی شاهرود گفت: جوهره اصلی بسیج عشق به خدا و ترک خود برای رسیدن به خدا و تبلور روحیه جهادی و انقلابی است که دشمن را به افول نزدیک و نزدیک تر می کند.
کد خبر: ۹۰۸۱۵۲۶
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج، دانشجو و طلبه بسیجی محمد حسین بیات مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی شاهرود سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رودیان بود.
وی با تبریک هفته بسیج و میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) با اشاره به ۵ آذر سالروز تولد نهال بسیج مستضعفین توسط حضرت روح الله اظهار کرد: نهال نوپایی که شاید کم تر کسی فکر می کرد تا این اندازه رشد کند؛ نهالی که در روز های ابتداییِ تولد انقلاب، با موریانه های نفوذی که قصد از بین بردن
ریشه درخت را داشتند، مبارزه کرد.موریانه هایی که تحمل هوای تازه را نداشتند، موریانه هایی که لانه کرده بودند و هفده هزار نفر از هموطنان مان را مظلومانه به شهادت رسانده بودند، اما لانه شان خراب شد، چون ایران اسلامی جای آنها نبود.
بیات خاطر نشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، بسیج مستضعفین، ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را به اوج رساند. بسیجیان تمام دستگاه های نظامی و اطلاعاتی جهان را سردرگم کرده بودند و برای رسیدن به قدس، از هیچ تلاشی دریغ نمی کردند.
وی با اشاره به بیانات امام راحل گفت: حضرت امام خمینی فرمود" بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گل‌دسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند."
مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی شاهرود تصریح کرد: آن روزها که با همه حماسه هایش گذشت، یارانی که جا مانده بودند می گفتند"چرا بستند راه آسمان ها را... " غافل از آن که برای اهل تقوا، دروازه پرواز به آسمان ها همیشه باز است.این بار اما تقدیر چنین رقم خورد، راه رسیدن به عندربهم یرزقون، در سرزمین شامات گشوده شد و دگر بار مرغان وحشی دشت را هوایی کرد.
وی ادامه داد: بسیجی‌ها در آستانه شهادت، یعنی نزدیک‌ترین و مطمئن‌ترین راه به‌سوی بهشت، صف به صف، این پا و آن پا کرده و زیر لب می خواندند «خدایا کی رسد نوبت به من؟ یاران همه رفتند.» ایده تشکیل بسیج مردمی برای مقاومت و کمک های مستشاری بسیجی های دیروز و امروز، عراق و سوریه را از شرّ بزرگ ترین گروه تروریستی تاریخ نجات داد و ما را به مرزهای اسرائیل نزدیک و نزدیک تر کرد و این همه ماجرا نبود.
بیات در ادامه گفت: جوهره اصلی بسیجی، نظامی‌گری او نبود، چیز دیگری در این میانه بود که در هیچ ارتش دیگری در این دنیا نبود، چیزی بود که کم تر کسی آن را درک می کرد، چیزی که جز در جان یک بسیجی، به هیچ خانه ای راضی نبود و آن عشق به خدا بود، عشقی که به انسان ها می گفت تنها راهی که برای فتح حقیقی دنیای خارجی هست، ترک دنیای درونی است و این روحیه جهادی و انقلابی، انرژی هسته ای را در اوج تحریم ها به سوخت ۲۰ درصد و صدها هزار سانتریفیوژ رساند، در سلول های بنیادی و نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی پیشرفت کرد، در صنعت موشکی، پهبادی و راداری جزء چهار کشور برتر دنیا قرار گرفت.
وی افزود: اما امروز در جنگ اقتصادی و رسانه ای که دشمنان از همه طرف هجوم آورده اند، انگار اوضاع دارد سخت و سخت تر می شود، دقایق پایانی بازی است، مبارزه به نقطه پایانی رسیده، چرا دشمن تا این اندازه سخت می جنگد؟ حق دارد! در تمام این سال ها ما پیش آمده ایم و او عقب نشسته است، اکنون همه هستی اش را در خطر می بیند.
سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه رویان با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) در خطبه قاسعه اظهار کرد: مولا می فرماید« در احوال مومنان پیشین اندیشه کنید که چگونه در حال آزمایش و امتحان به سر بردند، آیا بیش از همه، مشکلات بر دوش آنها نبود؟ و آیا بیش از همه مردم در سختی و زحمت نبودند؟ و آیا از همه مردم جهان بیش تر در تنگنا قرار نداشتند.بدانید در این تنگنا برنده آن طرفی است که بتواند یک نفس بیشتر دوام بیاورد.»
ارسال نظرات
پر بیننده ها