خبرهای داغ:
رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج در خراسان جنوبی خبر داد

آغاز طرح جهاد روشنایی در هفته بسیج/ توزیع 200پنل خورشیدی تولید برق در خراسان جنوبی

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج در خراسان جنوبی: در کل کشور 3هزار پنل خورشیدی خانگی برای تولید برق پیش بینی شده است که 200 پنل خورشیدی مربوط به استان است که اجرای این طرح در هفته بسیج آغاز می شود.
کد خبر: ۹۰۷۸۷۱۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ حمیدرضا برات زاده معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه اسلام استان ظهر امروز در نشست خبری هفته بسیج ضمن تبریک هفته وحدت، شجره طیبه بسیج را یادگار امام راحل و از برکات انقلاب اسلامی برشمرد.

وی با بیان اینکه بسیج بزرگترین سازمان مردمی در کل دنیاست عنوان داشت: بسیج به عنوان فرمول حلال و گره گشای مشکلات است. امروز که در دهه چهارم انقلاب به سر می بریم آن سازمانی که در برهه های مختلف، تنگناها و پیچ های خطرناک انقلاب را به سلامت عبور داده بسیج بوده است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج در استان افزود: بسیج از مؤلفه های قدرت در نظام جمهوری اسلامی است. ابعاد و کارکرد بسیج مختلف و متنوع است. هفته بسیج سال 97 مصادف با سال چهلم انقلاب اسلامی با شعار محوری " بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت" نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج بیش از 2هزار و 500برنامه در قالب 40سرفصل اجرا می شود خاطرنشان کرد: اولین برنامه هفته بسیج کارکرد خدمت رسانی و اقتصادمقاومتی است.

 

افتتاح 9پروژه محرومیت زدایی در هفته بسیج

برات زاده با اشاره به افتتاح طرح های عمرانی  و خدمت رسانی در هفته بسیج اضافه کرد: امسال در این ایام 9پروژه با مبلغ اعتبار بیش از 900میلیون تومان به بهره برداری می رسد. احداث کتابخانه، خانه عالم، احیاء و مرمت قنات، احداث استخر ذخیره آب و بازسازی گلزار شهدا از عناوین پروژه ها است.

وی با اشاره به افتتاح طرح های خرد و خانگی گفت: در هفته بسیج افتتاح 120 کارگاه اقتصادمقاومتی و صنایع تبدیلی با مبلغ اعتبار یک میلیارد و 800میلیون تومان انجام می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان بیان داشت: در راستای محرومیت زدایی و اقتصادمقاومتی طرحی در آینده اجرایی می شود که تولید برق توسط پنل های خورشیدی با عنوان طرح جهاد روشنایی است.

وی ادامه داد: در کل کشور 3هزار پنل خورشیدی خانگی برای تولید برق پیش بینی شده است که 200 پنل خورشیدی مربوط به استان است که اجرای این طرح در هفته بسیج آغاز می شود.

 

اعزام 125گروه جهادی به حاشیه شهرها تا 20آذر

برات زاده عنوان کرد: اعزام گروه های جهادی با هدف خدمت رسانی عملیات فرهنگی است که در محلات محروم حاشیه شهرها با شعار محوری " از مردم، با مردم و برای مردم" در هفته بسیج در ادامه رزمایش خدمت رسانی بسیج در شهریورماه اجرا می شود.

وی با بیان اینکه سه شنبه 29آذرماه اولین روز هفته بسیج است یادآور شد: اعزام گروه های جهادی از 28آبان آغاز می شود و تا 20آذر ادامه دارد و در این بازه زمانی بیش از 125 گروه جهادی اعزام می شوند.

وی ادامه داد: چهارشنبه 30 آبان دیدار بسیجیان با نماینده ولی فقیه در مرکز استان و دیدار با ائمه جمعه در شهرستانها و عصر پنج شنبه غبار روبی گلزار شهدا در سراسر استان انجام می شود.

 رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج در استان گفت: اجرای میز خدمت در مساجد توسط بسیج کارمندان، حضور سازمان یافته حلقه های صالحین تحت عنوان میقات صالحین در نماز جمعه و ارائه خدمات پزشکی و ایستگاه سلامت طرح شهید رهنمون در 200مسجد در سراسر استان داریم.

وی با بیان اینکه اجرای گشت های محله محور با عنوان گشت های رضویون در طول هفته بسیج فعال تر می شود افزود: همایش طلایه داران بسیج سازندگی، همایش جوانان علمداران انقلاب و همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت و کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها از دیگر برنامه ها در طول هفته بسیج است.

برات زاده خاطرنشان کرد: برپایی بیش از 15 نمایشگاه عرضه لوازم التحریر، صنایع دستی، عفاف و حجاب و اقتصادمقاومتی در سطح استان و در بیرجند نمایشگاه از حراء تا حرم برای بازدید عموم دائر است.

وی از جمله برنامه های هفته بسیج به اجرای نهضت روشنگری در مدارس ، دانشگاه ها و ادارات، جشنواره فیلم، سرود و تئاتر ، جشنواره جهادگران علم و فن آوری ، راه اندازی کمپین اجتماعات مردمی در حمایت از مردم مظلوم یمن با محوریت پایگاه ها و رده های مقاومت بسیج است و برگزاری جشن بزرگ وحدت در سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (س) و امام جعفر صادق علیه السلام اشاره کرد.

 

"حماسه حضور" همایش بزرگ بسیجیان در 5آذر

معاون هماهنگ کننده سپاه استان گفت: طرح های عمرانی بسیج که مربوط به ساخت و احداث پایگاه های مقاومت بسیج 15 پروژه به مبلغ یک میلیارد و 500میلیون تومان  است که در هفته بسیج به بهره برداری می رسد.

وی عنوان داشت: همایش بزرگ بسیجیان تحت عنوان حماسه حضور در سالروز تاسیس سازمان بسیج 5 آذرماه در بیرجند برگزار می شود.

برات زاده با بیان اینکه موج دوم برگزاری اجلاسیه های کنگره شهدا در آذر ماه آغاز می شود افزود: اجلاسیه شهدای طلاب و روحانی استان پنج شنبه یکم آذرماه در حسینیه جماران بیرجند برگزار می شود.

وی در پایان از تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه برای پوشش مناسب و به هنگام برنامه های بسیج تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها