خبرهای داغ:
در قالب همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفت‌وگوی ادیان

پیش‌نشست علمی «خدامحوری در ادیان با تکیه بر آموزه‌های رضوی» برگزار می‌شود

پیش‌نشست علمی «خدامحوری در ادیان با تکیه بر آموزه‌های رضوی» در قالب همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفت‌وگوی ادیان در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۷۷۴۲
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹

پیش‌نشست علمی «خدامحوری در ادیان با تکیه بر آموزه‌های رضوی» برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نشست خبری همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفت‌وگوی ادیان عصر امروز در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار و اهداف برنامه‌های همایش در این نشست مطرح شد.

احمدرضا مفتاح رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ابتدای این نشست گفت: یکی از اهداف دانشگاه ادیان تقریب بین مذاهب است و توفیق پیدا کرده‌ایم تا در این نشست میزبان آستان قدس رضوی باشیم تا در راستای فعالیت‌های علمی و گفت‌وگویی به اهداف خود برسیم.

در ادامه این نشست بهمن دهستانی مسئول رسانه دبیرخانه همایش بین المللی امام رضا (ع) در مورد اهداف این همایش گفت: یکی از شاخصه‌های سیره رضوی بحث و گفت‌وگوی امام رضا (ع) با رهبران ادیان بوده است و این سیره و الگو می‌تواند در جامعه امروزی کاربردی باشد.

وی افزود: هدف، ایجاد یک بستر برای گفت‌وگوی رهبران ادیان در داخل و خارج کشور و تثبیت جایگاه مشهد الرضا به عنوان مرجعیت علمی است.

در ادامه حجت الاسلام سیدمحمدباقر تکیه‌ای نماینده آستان قدس رضوی در استان قم در خصوص این نشست اظهار کرد: این نشست از جمله نشست‌های استانی است که زمینه ساز همایش بین المللی امام رضا در مشهد مقدس است.

تکیه‌ای افزود: مأموریت اصلی آستان قدس رضوی خدمت رسانی به مستضعفین و نهضت ترویج فرهنگ رضوی است که با برگزاری این همایش‌ها به اهداف خواهیم رسید.

در پایان این نشست حجت الاسلام محمد امیراحمدی طباطبایی مسئول دبیرخانه اجرایی همایش گفت: هشت پیش نشست در داخل و خارج کشور برگزار شده است که برنامه‌ها و موضوع‌های متنوعی مطرح شده است که نشست فردا با عنوان خدامحوری برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نشست‌های بعدی در داخل و خارج کشور خبر داد و افزود: نشست‌های بعدی در شهر‌های ارومیه، تهران و یزد و دو نشست در کشور‌های مالزی و اندونزی برگزار می‌شود و این نشست‌ها زمینه سازهمایش بین المللی امام رضا و گفت‌وگوی ادیان در مشهدالرضا است.

پیش‌نشست علمی «خدامحوری در ادیان با تکیه بر آموزه‌های رضوی» در قالب همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفت‌وگوی ادیان در قم چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه با مشارکت نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، جامعه المصطفی العالمیه، معاونت بین الملل حوزه‌های علمیه و موسسه امام خمینی (ره) در سالن امام موسی‌صدر این دانشگاه برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات