خبرهای داغ:
در یادواره شهدای دانش آموز شاهرود تاکید شد:

مقاومت درس بزرگ شهدا/علم اندوزی راه پیشرفت انقلاب اسلامی

در یادواره شهدای دانش آموز شاهرود بر توجه دانش آموزان به فرهنگ شهدا و درس مقاومت و علم اندوزی در راه اعتلای انقلاب اسلامی تاکید شد.
کد خبر: ۹۰۷۵۰۶۸
|
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به همت واحد پوینده سوم شعبان حوزه بسیج دانش آموزی ایمان یادواره ۱۳۴ شهید دانش آموز شاهرود به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در مسجد المهدی شهرک امام خمینی (ره) گرامی داشته شد.
در این مراسم که امام جمعه، مدیریت آموزش و پرورش، ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرماندهان اقشار مختلف بسیج، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و دانش آموزان مدارس سوم شعبان و آیت الله کاشانی حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود در سخنانی با گرامیداشت ایام دهه آخر صفر و شهادت پیامبر و امام حسن و امام رضا (ع) و تجلیل از حماسه مردمی در اربعین حسینی با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای دانش آموز با بیان اینکه بزرگترین درس شهدا به ما مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان و استکبار ستیزی است گفت: رهبر انقلاب زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را کمتر از شهادت نیست بیان کرده اند و این بدان معناست که باید در زندگی شهدا توجه و عمل نماییم.
وی افزود: شما دانش آموزان آینده سازان نظام هستید و با درس خواندن خود می‌توانند به انقلاب کمک کنید و شهدای هسته‌ای نمونه‌ای شهدای ما هستند که در راه علم و دانش به شهادت رسیدند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شاهرود با تاکید بر توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در زندگی فردی و اجتماعی گفت: رمز موفقیت و سعادت شما دانش آموزان توجه به فرهنگ ناب ایثار و شهادت و دفاع از ارزش هاست که با علم همراه به عمل بدست می‌آید.
حجت الاسلام محمد نصیری استاد حوزه و دانشگاه قم نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به خاطراتی از شهدای دانش آموز شاهرود و شهید هادی و ضرغام گفت: راه سعادت شهدا عمل به آنچه خداوند گفته و تسلیم در برابر احکام الهی است که آن‌ها را عندربهم یورزقون نموده است.
وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های شهدا خاطر نشان کرد: شهدای ما اهل درس و تحصیل علم بودند و به پدر و مادر خود احترام می‌گذاشتند و به سلامت جسم خود با ورزش توجه داشتند و از همه مهمتر عاشق انقلاب و اسلام و ولایت بودند.
نصیری با بیان اینکه باید شما دانش آموزان از زندگی شهدا درس درست زندگی کردن بیاموزید افزود: برای اینکه از زندگی شهدا درس بگیرید باید با شهدا آشنا و مأنوس شوید که راه‌های مختلفی دارد که از جمله برگزاری این یادواره‌ها و حضور در منزل شهدا و مطالعه زندگی و وصیت نامه شهدا است.
در این مراسم احمد احمدی مدیر و فرمانده واحد بسیج دبیرستان سوم شعبان در سخنانی با خیرمقدم به همه شرکت کنندگان در محفل شهدا با بیان اینکه این یادواره به یاد ۱۳۴ شهید دانش آموز شاهرود برگزار شده به دانش آموزان توصیه کرد در مسیر شهدا حرکت کنند.
قرائت قرآن، مداحی، پخش تصاویر شهدا و‌جمعی خوانی سرود لبیک یا حسین از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با مشارکت دانش آموزان بسیجی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها