خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی خبر داد

اجرای طرح شهید بهنام محمدی در 34مدرسه/ فعالیت بیش از 1400دانش آموز در طرح هجرت3

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: امسال در 34مدرسه برنامه ریزی شده که طرح شهید بهنام محمدی با هدف اینکه دانش آموزان با همکاری والدین و اولیای مدرسه به مساجد متصل شوند؛ اجرا می شود.
کد خبر: ۹۰۷۳۶۲۷
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد عقیلی پور مسئول بسیج دانش آموزی استان صبح امروز در دیدار فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی، دبیران، مدیرکل آموزش و پرورش و فرمانده ناحیه مقاومت بیرجند با نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک هفته بسیج دانش آموزی اظهار داشت: در هر جامعه ای مهمترین مؤلفه و سرمایه نیروی انسانی است و در همه کشورها از نیروهای انسانی در زمینه های مختلف بهره می برند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 342شهید دانش آموز استان افزود: در کشور ما نیروهای انسانی دانش آموز در دوران دفاع مقدس بهترین نقش را ایفا کردند و 550هزار نفر از دانش آموزان به دفعات مکرر به جبهه اعزام شدند که 36هزار نفر از آنان به شهادت رسیدند.

عقیلی پور یادآور شد: سازمان بسیج دانش آموزی در سال 1363 با تأسیس دفاتر بسیج دانش آموزی در استانها تشکیل شد  و در سال 75قانون توسعه بسیج دانش آموزی در مجلس مصوبه گرفت  و در استانها راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در استان ما در کلیه مقاطع  ابتدایی، متوسطه اول و دوم تعداد یک هزار و 25 واحد بسیج دانش آموزی فعال است افزود: با توجه به اهمیت نیروی انسانی در زمینه های مختلف در طول سال برای هر واحدی برنامه های علمی، فرهنگی ، بصیرتی و اجتماعی چیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تربیتی طرح شهید بهنام محمدی را امسال اجرا می کنیم گفت: امسال در 34مدرسه برنامه ریزی شده که طرح شهید بهنام محمدی با هدف اینکه دانش آموزان با همکاری والدین و اولیای مدرسه به مساجد متصل شوند؛ اجرا می شود. این طرح را با تاکید رهبر انقلاب از مدارس متوسطه اول شروع کردیم و در تمام مدارس اجرا خواهد شد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان با اشاره به سایر برنامه های این سازمان در طول سال خاطرنشان کرد: طرح صالحین در مدارس، یادواره های شهدای دانش آموزی، لیگ علمی پایا، آیه های تمدن و کلاس های پژوهش و خلاقیت در سطح واحدها در طول سال تحصیلی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در مورد اردوهای راهیان نور که همه ساله دانش آموزان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید دارند سال گذشته 4هزار و 800دانش آموز در این برنامه فرهنگی و معنوی شرکت کردند.

عقیلی پور با اشاره به کارهای عمرانی و سازندگی دانش آموزان گفت: هدف از طرح هجرت اسن است که دانش آموزان روحیه کار و تلاش، ایثار و از خودگذشتگی آشنا  شوند همه ساله برنامه های مشترک با آموزش و پرورش داریم که امسال نیز یک هزار و 418دانش آموز در 162مدرسه اقدامات مرمت و بهسازی و زیباسازی مدارس را داشتند.

وی با اشاره به درس آمادگی دفاعی در مدارس نیز گفت: به منظور اینکه دانش آموزان با مفهوم آمادگی دفاعی بیشتر آشنا شوند با همکاری  آموزش و پرورش دانش آموزان در میدان تیر حاضر می شوند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان متذکر شد: با توجه به تأکیدی که رهبری در دیدار مسئولان داشتند همه مجموعه ها موظف هستند به آموزش کمک مالی و معنوی انجام دهند و سند  تحول بنیادین نظام آموزشی نیز مشخص است که مدیر کل آموزش و پرورش  استان نیز اهتمام جدی بر اجرای آن دارد.

وی افزود: انتظار داریم هسته هایی از اساتید، دانش آموز و فرهنگیان تشکیل و از دیدگاه های آنان استفاده شود و مجموعه سپاه و بسیج دانش آموزی در این زمینه آمادگی دارند که کمک کنند.

وی با اشاره به چشم انداز 1404 ادامه داد: در حال حاضر 12میلیون دانش آموز داریم که تا آن زمان  16میلیون دانش آموز می رسند و متون، فضا و نیروی انسانی برای آموزش باید پیش بینی شود که در استان باید دست به دست هم دهیم و به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها