خبرهای داغ:
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی:

برنامه اربعین امروزه به یک گفتمان اسلامی تبدیل شده است/ آموزش و پرورش یک نهاد بنیادی تحول‌ساز است

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه راربعین امروزه یک گفتمان اسلامی شده است که پرچم‌دار این گفتمان مرجع دینی است.
کد خبر: ۹۰۷۳۲۶۶
|
۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

برنامه اربعین امروزه به یک گفتمان اسلامی تبدیل شده است/ آموزش و پرورش یک نهاد بنیادی تحول‌ساز استبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حسن بهرام‌نیا در جمع فرهنگیان نهاوند ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی بزرگ اربعین و کسانی که در این راه به زائرین حسینی خدمت و خدمات‌رسانی کردند، اظهار داشت: با اینکه دشمنان تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن این حماسه بزرگ به کار گرفتند اما مردم ما یکبار دیگر نشان دادند که هیچ‌گاه از آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی خود کوتاه نمی‌آیند و با حضوری چشمگیرتر و باشکوه‌تر در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کردند.

وی تصریح کرد: برنامه اربعین امروزه یک گفتمان اسلامی شده است که پرچم‌دار این گفتمان مرجع دینی است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه کشور ایران اسلامی ما غرق در نعمت است، افزود: درست است که سایه‌ تهدید تحریم‌های ۱۳ آبان بر سر کشور است اما به لطف خدا راهکارهای دور زدن و مبارزه با آنها را به خوبی فراهم کردیم.

وی ادامه داد: اینکه کشوری همانند عربستان بخواهد یک میلیون بشکه کسری خرید نفت از ایران را در دنیا تأمین کند یک بلوف سیاسی است.

بهرام‌نیا ابراز داشت: در زمینه مبارزه با تحریم‌ها یکی از موضوعاتی که لرزه بر تن ترامپ انداخت، راه‌اندازی بورس نفت بود؛ ما در بورسی که راه انداختیم طی هفته‌ گذشته حدود ۲۸۰ هزار بشکه نفت به فروش رساندیم و به فضل خداوند با درایت نخبگان و اقدام انقلابی و جهادی نیروهای وفادار به نظام و انقلاب، تحریم‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت و از این پیچ نیز عبور خواهیم کرد.

وی یادآور شد: امروز نجابت و حسن خلق مردم نباید چک سفید امضایی برای بی‌خیالی مسئولین باشد و از آن سوء استفاده شود؛ باید با جدیت به وضعیت معیشت مردم، اشتغال جوانان و وضعیت آشفته بازار ارز و سکه و طلا رسیدگی و ساماندهی شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همواره باید در راستای جهت دهی مقام معظم رهبری حرکت کنیم و از دولت حمایت کنیم.

وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس و مجموعه خانه ملت بر این عقیده ‌هستند که آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد و سازمان بنیادی تحول‌ساز است و ما باید این نهاد را از هر جهت حمایت کنیم و از مصادیق این حمایت برنامه ششم توسعه بوده است.

بهرام‌نیا گفت: بنده در مجلس در نطق‌های خودم چندین مورد به حقوق فرهنگیان اشاره کرده‌ام که از جمله‌ آن بحث نظام رتبه‌بندی و حقوق بازنشستگان بود؛ ما معتقدیم که حداقل ۷۰ درصد برنامه ششم توسعه باید اجرایی شود.

وی در ادامه در بحث آموزش و پرورش استانی و منطقه‌ای اضافه کرد: با توجه به مشورت‌ها و گفتگوها به این نتیجه رسیدیم که یک مدیر بومی که با فضای آموزش و پرورش استان همدان آشنا باشد انتخاب کنیم که در نهایت در جمع‌بندی آقای پورداود انتخاب شد و اکنون با توجه به زحمات ایشان از انتخاب خود پشیمان نیستیم؛ ما در این راه عهد اخوت با هیچ‌کس نبسته‌ایم و هر زمان که حس کنیم هر مدیری در راستای اهداف نظام و نهاد مربوطه قدم برنمی‌دارد نسبت به تغییرات اقدام خواهیم کرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات انجام شده برای آموزش و پرورش نهاوند نیز گفت: برای استخر نیمه کاره‌ مدرسه سعدی نهاوند که به‌جا مانده از دولت نهم بود با رایزنی توانستیم مبلغ ۱۵ میلیارد ریال اعتبار جذب کنیم که اکنون شروع به تکمیل آن کرده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم که بنده با جدیت تمام به دنبال آن هستم بحث درمانگاه فرهنگیان است که در حال رایزنی هستیم برای آن تأمین اعتبار لازم را انجام داده و به مرحله تصویب و احداث برسانیم.

بهرام‌نیا ابراز داشت: مسئله بعدی این بود که در سطح استان، نهاوند عقب مانده‌ترین شهر در بحث سرانه احداث و ساخت مدرسه بود که آخرین رتبه را در استان داشت، در حالی که نهاوند نگین استان همدان در بسیاری از مسائل و محورها است و خوشبختانه ما در این راه از همه ظرفیت‌ها از جمله سازمان نوسازی مدارس، مجمع خیرین و بنیاد برکت استفاده کردیم و پنج مدرسه برای ساخت تصویب کردیم.

وی اضافه کرد: امروزه از جمله این مدارس که ساخته شدند مدرسه روستای کهریز سلیم بود که در مدت یک سال احداث شد و در مهر ماه ۹۷ به بهره‌برداری رسید و مدارس دیگر نیز در روستاهای سهران، جهان آباد، وراینه و ده‌حیدر هستند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله بعدی مقابله با فضای کالبدی آموزش و پرورش بود که بنده هرکس را با هر دیدگاه سیاسی که برای شهر تلاش کند  دستش را به گرمی می‌فشارم.

وی تصریح کرد: انتظار بنده و عموم جامعه از آموزش و پرورش رعایت تعادل و تعامل با همه تفکرها و دیدگاه‌های سیاسی است که بنده از مدیر آموزش و پرورش نهاوند درخواست دارم در راستای تقویت این بحث جدیت بیشتری بورزند چراکه شایسته نیست کسی صرفاً به دلیل داشتن فلان نظر و فلان انتقاد به حاشیه رانده شود بنابراین باید با این تفکر و رویکرد مقابله شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات