خبرهای داغ:
یادداشت/

راهپیمایی عظیم اربعین همه محاسبات دشمن را به هم می ریزد

راهپیمایی عظیم اربعین سیدالشهدا همه محاسبات دستگاههای بزرگ خودی و غیر خودی و تمام رفتارهای مثلا عاقلانه و منطقی بشر را به هم می ریزد.
کد خبر: ۹۰۷۱۸۴۷
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، یادداشت ابوذر صلاحی، مسئول بسیج دانشجویی استان به مناسبت اربعین حسینی به شرح زیر است:

حدود ۱۳۸۰ سال از اربعین سال ۶۱ هجری می گذرد. از اربعینی که تنها جابر همراه چند نفر توفیق زیارت ابی عبدالله را پیدا کردند. اربعینی که نه از راه و جاده ای خبری بود نه از موکب و کاروانی و نه از جمعیت و خیل عظیم زائرانی دلباخته!

اما امروز؛ چه کسی باور می کرد راهپیمایی عظیم اربعین سیدالشهدا همه محاسبات دستگاههای بزرگ خودی و غیر خودی را به هم بریزد. تمام رکوردهای گینس را به تمسخر بگیرد و تمام رفتارهای مثلا عاقلانه و منطقی بشر را به هم بریزد.

چه کسی می تواند باور کند یک خانواده فقیر عرب تمام سال را به امید اربعین نشسته و همه دارایی خود را برای لحظه ای خدمت به زائران ابی عبدالله از هر رنگ و نژاد و دینی آماده کند؟! چه کسی می تواند باور کند عده ای با دست ها و پاهای نداشته و با معلولیت های جسمی و صرفا به خاطر عشق به مولایشان اینچنین سر از پا نشناخته پا در مسیری بگذارند که همه اش به ظاهر سختی و مشقت است؟!

چه کسی می تواند باور کند یک مسیحی بگوید اگر حضور در اربعین حسینی نشانه اسلام است، پس مرا زین پس مسلمان بخوانید؟!

کاش جلال آل احمد می بود و اربعین حسینی را می دید تا دیگر در " خسی در میقات" اش غصه جامعه بزرگ اسلامی را در حج نمی خورد که چرا با هم متحد نیستند و چرا خدمات دهی اینقدر ضعیف و بی مایه تاثیرات فرهنگی است.

کاش سید شهیدان اهل قلم، آوینی عزیز می بود و اربعین را می دید تا تجلی حضور یاران آخرالزمانی حضرت صاحب الزمان را بهتر درک می کرد و شاید این جمله که "هر کس می خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند" را تغییر می داد و به تناسب امروز - روز ثمردهی خون شهدا - می گفت: هر کس می خواهد ما را بشناسد، راهپیمایی عظیم اربعین را ببیند!

آری! اربعین در آستانه ۴۰ سالگی بزرگترین تحول عصر حاضر یعنی انقلاب اسلامی ما را یک مرحله به ظهور نزدیک تر کرده است. اگر کسی این مطلب را قبول نکند قطعا جزو حاضرین در این مراسم پرافتخار نبوده است و خود را از یک مصداق واقعی تجلی عصر ظهور محروم کرده است.

کاش قدر این عظمت بی انتها را خوب بدانیم و در جهت اشاعه و گسترش هر چه بیشتر آن بکوشیم که ما هر چه داریم از محرم و صفر داریم؛ "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است".

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها